Aktualności

Fotografia biznesowa, czyli zdjęcia budzące zaufanie

Fotografia biznesowa, czyli zdjęcia budzące zaufanie

Maj 22, 2017 0 komentarzy

Obecnie żyjemy w społeczeństwie mocno nakierowanym na obrazy i wizualizacje, a zdjęcia towarzysza nam praktycznie na każdym kroku. O ile te zwyczajne fotografie wykonywane telefonem czy aparatem są zazwyczaj do naszej prywatnej dokumentacji, o tyle fotografia funkcjonuje na wielu płaszczyznach w sferze publicznej. W ostatnich latach mocno na znaczeniu zyskała fotografia biznesowa, czyli taka, która ściśle nawiązuje do sfery biznesowej, przedstawiająca różne aspekty przedsiębiorstw i ludzi z nimi powiązanych. Pojawia się jednak ważne pytanie: komu i czy w ogóle potrzebna jest fotografia biznesowa? Czym ponadto wyróżnia się od innych sposobów fotografowania?

Co charakteryzuje fotografię biznesową?

Zdjęcia robione dla celów biznesowych charakteryzuje przede wszystkim bardzo duży poziom profesjonalizmu. Specjaliści radzą, by przed zleceniem takiej sesji wybrać fotografa, który ma bogate portfolio i dobrze zna się na temacie. Fotografie biznesowe za zadanie główne mają przedstawić wizerunek danej osoby, a przy tym firmy w taki sposób, aby kreowała pozytywny wizerunek biznesu i tym samym budziła zaufanie. Podczas wykonania takiej sesji liczą się różne aspekty, nie tylko kreacja fotografowanego, ale również wiedza i umiejętności fotografa. Powstałe zdjęcie musi sprawiać wrażenie naturalnego, ale jak najbardziej profesjonalnego. Liczy się dobre ujęcie, właściwa ekspozycja oraz światło. Diabeł tkwi w szczegółach, dlatego też aranżacja zdjęcia będzie zależeć w dużym stopniu od profesji osoby fotografowanej.

Dla kogo fotografia biznesowa?

Najłatwiej odpowiedzieć: fotografia biznesowa dla rekinów biznesu. Jednak nie tak do końca. Sporo jest tym racji, bo często nazywa się ją „korporacyjną”, ale z takiej oferty coraz chętniej korzystają nawet mali przedsiębiorcy. Idea takich zdjęć to kreacja właściwego wizerunku, pasującego do profilu firmy i budzącego zaufanie wśród klientów. Fotografia biznesowa ma tak naprawdę dwustronne znaczenie. Dla ludzi biznesu jest to sposób budowania swojego wizerunku, czyli jest pewnego rodzaju wizytówką, natomiast dla klientów jest sposobem poznania ludzi, którzy odpowiadają za dany produkt lub usługę.

W jakim celu wykonuje się fotografię biznesową?

Po pierwsze – budowa zaufania, po drugie – inwestycja we własny wizerunek, po trzecie – reklama, po czwarte – zwyczajnie dobra zabawa. Zalet tego typu zdjęć z pewnością można się jeszcze doszukiwać, jednak zasadnicze znaczenie ma tutaj budowanie zaufania w relacjach z klientem. Jeśli chcemy uchodzić za specjalistów w danej dziedzinie, wykonane w odpowiedniej aranżacji zdjęcie może wiele zdziałać. Zazwyczaj dobrze dobrana sceneria lub artefakty wzmacnia efekt osoby kompetentnej, świadomej swojej profesji i umiejętności. Odbiorcy dopatrują się w takiej osobie prawdziwego specjalistę, który dokładnie zna się na danym temacie. Inwestowanie w wizerunek w ten sposób to najlepsza wizytówka dla firmy i samego siebie jako prowadzącego biznes. Obecnie większość przedsiębiorstw posiada swoje strony internetowe bądź konta na portalach społecznościowych. Lokowanie tego typu zdjęć w Internecie jest zawsze mile widziane, pod warunkiem, że ich poziom wykonania jest odpowiednio dopasowany do prowadzonej działalności. Zdjęcia biznesowe to również reklama sama w sobie, zwłaszcza jeżeli są wykonywane w otoczeniu danego przedsiębiorstwa i w subtelny sposób pokazują profesje danej osoby. Inaczej zaprezentuje się menedżer korporacji, inaczej szef lokalnej firmy, inaczej psycholog czy grafik. Ważne, żeby fotografie odzwierciedlały to nasze najmocniejsze strony i tym samym przyciągnęły do nas nowych klientów. Sesje biznesowe często okazują się bardzo dobrą zabawą zwłaszcza dla osoby fotografowanej, która musi niekiedy przełamać pewne bariery i stać się rasowym modelem. Luźne podejście do tematu i traktowanie sesji jak kolejnej przygody, często wpływa na dużo lepsze efekty.

Budować zaufanie swoich klientów można na różne sposoby. Bardziej lub mniej skutecznie. Wykorzystanie w tym celu sesji fotograficznych w kontekście biznesowym to jedną z ciekawszych metod, w którą z całą pewnością warto zainwestować.

Korporacyjna fotografia portretowa jako sposób na zyskanie zaufania klienta

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

Twoje dane będą bezpieczne!Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Również inne dane nie będą udostępniane osobom trzecim.