Aktualności

Gadżety personalizowane – niedoceniane narzędzie w marketingu wewnętrzny

Gadżety personalizowane – niedoceniane narzędzie w marketingu wewnętrzny

Kwiecień 24, 2017 0 komentarzy

Znaczenie marketingu zna każdy. Niestety, kadry zarządzające wielu firm zapominają o tym, że warto zadbać nie tylko o reklamy kierowane do potencjalnych klientów. Równie istotny jest tak zwany marketing wewnętrzny.

To ważniejsze niż się wydaje

Na pierwszy rzut oka wydatki związane z marketingiem wewnętrznym mogą wydawać się fanaberią. Rzecz w tym, że dobra atmosfera w zespole doskonale wpływa na efektywność pracowników. Z kolei to, czy poszczególni członkowie zespołu mają dobrą opinię o swoim pracodawcy może wpływać na postrzeganie marki z zewnątrz.

 

O ile głównym elementem motywującym zazwyczaj jest system premii, o tyle marketing wewnętrzny można oprzeć na odpowiednim obiegu informacji i przekazywaniu pracownikom drobnych gadżetów okolicznościowych.

 

Informacja i edukacja

Obieg informacji wewnątrz firmy to między innymi zadbanie, aby pracownicy wiedzieli o sukcesach i znali nowości branżowe. Warto przy tym informować ich także o tym, czym aktualnie zajmują się poszczególne działy przedsiębiorstwa. Dzięki temu zespół ma poczucie, że przedsiębiorstwo działa sprawnie i cały czas się rozwija.

 

To jednak nie wszystko. Warto zadbać także o organizowanie szkoleń dla pracowników. Na pierwszy rzut oka taka wewnętrzna edukacja nie kojarzy się z marketingiem. W rzeczywistości jednak jest to świetny sposób, by zespół poczuł, iż kierownikom zależy na podwyższaniu kompetencji zespołu. Tym samym rośnie szansa, że w kontaktach branżowych będą oni chwalić swoją firmę, a jednocześnie dzięki stale podwyższanym umiejętnościom będą odbierani jako bardziej wiarygodni.

 

Drobne gadżety

Ciekawym sposobem na zwiększanie poczucia identyfikacji pracownika z firmą są drobne prezenty personalizowane. Co istotne – nie mówimy tutaj o gadżetach reklamowych. Przedmioty idealne jako podarunek dla klientów to zupełnie osobna kategoria. W przypadku pracowników chodzi bardziej o coś, co może przydać się na co dzień.

 

Prezenty personalizowane przekazywane w firmie przy takich okazjach, jak chociażby urodziny pracownika lub rocznica założenia firmy, mogą przybierać różne formy. Dobre przykłady widać w sklepie prezenty.pl: plecaki z nadrukiem, kubki, zapalniczki, czy nawet obudowy ochronne na telefon z naniesioną w ich tylnej części grafiką.

 

Zauważ, że jeśli tego typu prezenty mają się sprawdzić, powinny mieć wartość użytkową. Przysłowiowe „coś śmiesznego” może wzbudzić uśmiech w momencie wręczania, ale szybko zostanie odłożone do kąta – a przecież nie o to chodzi. Z kolei przedmioty codziennego użytku, wzbogacone o unikalny nadruk lub grawer, mogą stać się czymś, po co pracownik będzie sięgać znacznie częściej.

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

Twoje dane będą bezpieczne!Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Również inne dane nie będą udostępniane osobom trzecim.