Aktualności

Jak stworzyć strategię content marketingową?

Jak stworzyć strategię content marketingową?

4 maja, 2022 0 komentarzy
Content marketing jest obecnie jednym z najważniejszych działań, które marka może wykorzystać do promocji w Internecie. Budując unikalne treści, które odpowiadają na pytania konsumentów, zwiększa swoją widoczność i tworzy wizerunek eksperta. Jak jednak stworzyć strategię pozwalającą osiągnąć tak pozytywny efekt?

Zacznij od analizy konkurencji

Jeśli dopiero rozpoczynasz działania contentowe i nie wiesz, jak się za to zabrać, jednym z najlepszych sposobów na zrozumienie mechanizmów tego typu działań, jest przyjrzenie się konkurencji. Sprawdź, które strony z Twojej branży w Google wyświetlają się jako pierwsze i przejrzyj je od deski do deski. Zwróć uwagę na to, jak rozbudowane są kategorie, opisy, czy na stronie znajduje się blog i strona FAQ. Jak wyglądają? Czy odpowiadają na wszystkie pytania, które potencjalny klient może zadać? To da Ci wgląd w to, jak może wyglądać content marketing. Teraz zrób to lepiej.

Poznaj swojego odbiorcę

To właściwie powinno być pierwszym punktem tworzenia samej strategii. Odbiorca treści musi bowiem znajdować się w Twoim centrum zainteresowania. To dla niego, nie dla siebie, tworzysz content. Aby poznać odbiorcę, musisz stworzyć persony, ponieważ te potrzebne są przy wszystkich działaniach marketingowych. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, koniecznie nadrób zaległości. Co musisz wiedzieć o modelowym odbiorcy? Jego płeć, wiek, wykształcenie i miejsce zamieszkania, ale także zainteresowania, potrzeby i lęki. Im więcej, tym lepiej.

Analiza sytuacji

Analizę konkurencji masz już za sobą. Teraz przyjrzyj się temu, co masz na swojej stronie. Jakie treści cieszyły się zainteresowaniem? Dlaczego? Koniecznie przeanalizuj to pod kątem słów kluczowych i poruszonych tematów. Materiały, które już zyskały przychylność odbiorców, powinny być rozbudowane o kolejne przydatne dla odbiorcy treści. Dzięki temu możesz wskoczyć wyżej przy konkretnych wyszukiwaniach w Google. Oprócz analizy posiadanych już treści skup się na tym, jakie masz zasoby ludzkie i budżet, by tworzyć content marketing. Powinna się nim zajmować osoba z odpowiednią wiedzy, obdarzona umiejętnością pisania i pojmująca istnienie treści w Internecie.

KPI

Każde zadanie marketingowe powinno mieć ustalone KPI, czyli key performance indicators. To miernik dla działań prowadzonych pod kątem sprzedaży, oglądalności, wyświetleń, reakcji itd. Na czym Ci zależy w przypadku content marketingu? Oczywiście na odsłonach i interakcji z contentem, ale też na czasie spędzonym na stronie i zachowaniu odbiorcy – czy szukał dalej, a może przeszedł już do strony zakupu? Analityczne podejście musi być obecne podczas tworzenia strategii content marketingowej.

Dystrybucja treści

No tak, tylko gdzie i jak będziesz publikować? Tutaj potrzebny jest plan – włącznie z częstotliwością publikacji. Nie poprzestawaj jedynie na stronie internetowej i blogu, pamiętaj o social mediach i o tym, że content niejedno ma imię. To nie tylko artykuły, ale też wideo, ebooki, raporty czy infografiki.

Stworzenie strategii nigdy nie jest proste. Jednak dobry plan może zapewnić Ci łatwiejsze osiągnięcie celu i przede wszystkim możliwość mierzenia efektów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat działań contentowych, koniecznie zajrzyj na stronę agencji Fabryka Marketingu. Tam znajdziesz wiele wiedzy na temat tworzenia treści w Internecie.

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

Twoje dane będą bezpieczne!Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Również inne dane nie będą udostępniane osobom trzecim.