Aktualności

Osłabione włosy i paznokcie – to może być niedobór magnezu

Osłabione włosy i paznokcie – to może być niedobór magnezu

Październik 30, 2016 0 komentarzy

Suche, zniszczone i coraz bardziej wypadające włosy i miękkie, łamliwe paznokcie to nie tylko skutek używania niewłaściwego szamponu, braku dobrej odżywki czy zbyt częstego stosowania lakieru. Przyczyn takiego stanu rzeczy należałoby upatrywać przede wszystkim w tym, czego nie widać – czyli we wnętrzu naszego organizmu. Częstym powodem spadku kondycji włosów, paznokci i skóry jest niedostateczne nawodnienie organizmu oraz nieodpowiednia dieta, która prowadzi do niedoborów cennych składników mineralnych. Najważniejszym pierwiastkiem w tym przypadku jest żelazo, ale nie należy również zapominać o regularnym uzupełnianiu magnezu, zwanego przez niektórych „pierwiastkiem życia”.

Objawy braku magnezu w organizmie

Niedobór magnezu ma przykre konsekwencje nie tylko dla włosów czy paznokci, ale również dla całego organizmu. Jego objawem często są kłopoty z zasypianiem, ciągłe rozdrażnienie i nadpobudliwość, nieustanne uczucie przemęczenia, a nawet zaburzenia rytmu serca. Osoby z niedoborem magnezu zazwyczaj uskarżają się także na bolesne, krótkotrwałe skurcze w łydkach, które często atakują w nocy lub po wzmożonym wysiłku fizycznym. Jeżeli w porę nie uzupełnimy takich braków, na połamanych paznokciach czy rozdwojonych końcówkach raczej się nie skończy – w dalszej perspektywie skutkiem niedoboru magnezu może być zatkanie naczyń krwionośnych prowadzące do zakrzepów lub nieprawidłowa praca serca i tętnic wieńcowych, której następstwem jest zawał.

Jak uzupełnić niedobór magnezu?

W dostarczaniu organizmowi odpowiedniej dawki magnezu kluczową rolę odgrywa dieta. Warto od czasu do czasu pić wodę wysokozmineralizowaną (o zawartości składników mineralnych powyżej 500 mg/l). Poza tym należy wyeliminować z jadłospisu fast foody i ograniczyć spożycie dań zawierających tłuszcze zwierzęce i duże ilości cukru. Magnez znajdziemy przede wszystkim w takich produktach, jak kasza gryczana, otręby pszenne, fasola, migdały i orzechy laskowe, masło orzechowe, banany czy soja. Dobrym rozwiązaniem jest również uzupełnienie codziennej diety magnezem w tabletkach, np. Magne B6, który zawiera również witaminę B6, wspomagającą przyswajanie magnezu.

Jaką rolę odgrywa magnez dla zdrowia?

Magnez kompleksowo oddziałuje na nasz organizm: bierze udział zarówno w regeneracji komórek, jak też przemianie białek i spalaniu węglowodanów, dostarczając komórkom i tkankom niezbędną energię. Jak czytamy na https://www.magneb6.pl/objawy%20niedoboru%20magnezu/magnezu-wlosy-paznokcie, magnez jest również jednym z budulców włosów i paznokci, zapewnia odpowiednie nawodnienie wewnątrz komórek i zmniejsza ryzyko występowania reakcji alergicznych skóry. Oprócz tego właściwy poziom magnezu wpływa na poprawę odporności i pracy serca, a także wspomaga pamięć i zdolność koncentracji uwagi oraz wzmacnia kości. Pamiętajmy też, że magnez pomaga zapobiegać migrenom oraz łagodzi symptomy PMS, w związku z czym jest szczególnie zalecany kobietom.

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

Twoje dane będą bezpieczne!Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Również inne dane nie będą udostępniane osobom trzecim.

twelve − nine =