Aktualności

Powrót z urlopu,  czyli jak przeżyć i nie zwariować w pracy

Powrót z urlopu, czyli jak przeżyć i nie zwariować w pracy

Sierpień 9, 2018 0 komentarzy

Odpoczynek, spokój i brak obowiązków podczas urlopu, potrafią rozleniwić każdego. Powroty do pracy są więc niezwykle trudne, szczególnie gdy czeka na nas niekończąca się lista nowych zadań oraz setki nieprzeczytanych maili. Aby powrót z wakacji nie przerodził się w koszmar, powinniśmy zadbać o kilka istotnych kwestii.

 

Nie oszukujmy się – po powrocie z urlopu od razu wpadniemy w wir niekończących się obowiązków zawodowych i prywatnych. W końcu wielozadaniowość, czyli tzw. multitasking, to trend naszych czasów. Potwierdzają to m.in. wyniki badania konsumenckiego, przeprowadzonego w ramach kampanii „Moc w zasięgu ręki”. Na co dzień jesteśmy bardzo zabiegani i zwykle wykonujemy jednocześnie wiele zadań (70,8%). Co drugi badany Polak (53,1%) przyznaje również, że żyje w nieustannym pośpiechu, a prawie 64% (63,8%), zgadza się ze stwierdzeniami, że często czują się zmęczeni i dużo pracują, w tym zostają dłużej w pracy[1].

Dlatego, aby mieć siłę i energię do podejmowania nowych wyzwań, konieczne jest przede wszystkim odpowiednie zadbanie o swój organizm. Przypomina o tym kampania „Moc w zasięgu ręki”, której celem jest zwiększenie świadomości na temat skutków niedoboru magnezu w organizmie oraz pokazanie korzyści, wynikających z utrzymania jego optymalnego poziomu, dla codziennego funkcjonowania. Magnez odpowiada za wiele ważnych funkcji m.in. wspomaga koncentrację, uwagę i pamięć, zmniejsza podatność na zmęczenie, czy też pomaga w utrzymaniu dobrego nastroju[2]. Niestety, często zapominamy, jak duże znaczenie dla funkcjonowania naszego organizmu ma ten pierwiastek. Ważne jest zatem, by dbać o swój organizm, stosować zbilansowaną dietę i pamiętać o utrzymaniu prawidłowego poziomu witamin
i mikroelementów, w tym magnezu. Tymczasem, jak wynika z badania, zdrową dietę jako wsparcie
w realizacji planów wskazuje jedynie 30,6% respondentów, zaś tylko 17,1% stosuje preparaty witaminowe1.

Co jeszcze możemy zrobić, aby ułatwić sobie powrót do pourlopowej rzeczywistości? Jednym ze skutecznych sposobów jest odpowiednia organizacja czasu, będąca podstawą efektywnego działania. Taki plan przyda się w szczególności właśnie po powrocie z wakacji. Stworzenie listy zadań do wykonania, nadanie im stopnia ważności oraz wyznaczenie czasu na ich realizację, pomoże nam odnaleźć się wśród licznych zaległości.

 

Kluczem do sukcesu, który także może dodać nam zapału do działania, jest pozytywne nastawienie. Dlatego pierwszego dnia w pracy, zamiast zadręczać się myślami o powrocie do obowiązków, włączmy playlistę, która towarzyszyła nam podczas wyjazdu. Na biurku obok checklisty zadań, przyklejmy zdjęcie z najlepszymi wakacyjnymi wspomnieniami. Przywołujmy jak najwięcej pozytywnych skojarzeń, a powrót do rzeczywistości będzie dużo łatwiejszy. Taki sposób ładowania baterii każdego dnia jest niezwykle istotny i korzystnie wpływa na nasze samopoczucie. Dobrym pomysłem jest również zaplanowanie powrotu do pracy w środku tygodnia – bo przecież nic tak nie psuje humoru jak wizja weekendu dopiero za 5 dni
– podpowiada dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholog motywacji i jeden z ekspertów kampanii.

 

Więcej porad na temat sposobów wsparcia w efektywnym działaniu oraz informacji dotyczących magnezu, jego funkcji i korzyści, znajduje się na stronie internetowej kampanii www.mocwzasiegureki.com.pl.

[1] Raport z badania ilościowego „Moc w zasięgu ręki”. Celem badania było dostarczenie materiału ilościowego do stworzenia komunikatów zawierających odpowiedzi m.in. na pytania: Co społeczeństwo uznaje za niezbędne, by móc realizować swoje upragnione cele? Gdzie Polacy poszukują swoich „źródeł mocy”? Gdzie poszukują wsparcia w codziennym działaniu, co im pomaga w aktywności? Jaka jest rola magnezu?

Badanie wykonano metodą CAPI (Computer Assisted Personal Interviews) na reprezentatywnej próbie 888 Polaków w wieku 25-49 lat, w terminie 18-24 kwietnia. Wszystkie zaprezentowane dane są estymowane na podstawie raportu z badania: www.mocwzasiegureki.com.pl. Data dostępu:
1 sierpnia 2018 r.

[2] Uwe Gröber, Magnesium in Prevention and Therapy. Nutrients 2015, 7, 8199-8226 De Baaij H. F Magnesium in Man: Implications for Health and Disease. Physiological Reviews Published 1 January 2015 Vol. 95 no. 1, 1-46

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

Twoje dane będą bezpieczne!Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Również inne dane nie będą udostępniane osobom trzecim.

seventeen + six =