Przepis na udaną świąteczną imprezę firmową
1 grudnia, 2018 0 komentarzyImprezy firmowe o tematyce świątecznej, znane również jako Christmas Party, to już stały punkt w większości polskich firm. W okresie przedświątecznej gorączki, zarówno duże korporacje, jak i średnie i małe firmy, decydują się na przygotowanie tego typu imprezy. Dlaczego opłaca się przygotować taką imprezę dla pracowników? Co sprawia, że tzw. Christmas Party będzie udane i zaprocentuje w przyszłości?
Impreza „na luzie”
Imprezy świąteczne znacznie różnią się od wyjazdów integracyjnych, czy imprez motywacyjnych łączonych ze szkoleniami. Christmas Party ma być bardziej na „luzie”, bardziej w klimacie „rodzinnym”, aby można było już poczuć magię świąt. Udana impreza świąteczna powinna być raczej wolna od różnego rodzaju punktów programu, zadań, które muszą wykonać pracownicy. Cel musi być jeden, czyli zapomina się, że jesteśmy w pracy, nie skupiamy się w żaden sposób na tym, co związane z obowiązkami zawodowymi. Niech to będzie spotkanie na stopie prywatnej, niezależnie od tego, z jak dużą firmą mamy do czynienia.
Przygotowanie różnego rodzaju wystąpień, odczytów, robienie podsumowań, planowanie przyszłych działań względem firmy i jej działalności jest nietrafionym pomysłem. To wyjątkowo nie ten czas i miejsce na takie działania.
Autentyczność i dobra atmosfera najważniejsze
Udana impreza świąteczna w firmie wymaga stworzenia odpowiedniej, świątecznej atmosfery. O ile przygotowanie wystroju, elementów, które stworzą świąteczny nastrój, nie jest problemem, o tyle inne aspekty związane z atmosferą świąt muszą być starannie zaplanowane. Koniecznie należy zrezygnować z aż nadto formalnych zasad, jakie będą panowały na takiej imprezie. Owszem, w dużych firmach, gdzie obowiązują ścisłe zasady odnośnie tzw. dress code, nie będzie wymagało się nagle, aby pracownicy przyszli na imprezę ubrani w luźny sposób. Jednak w małych firmach nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaproponować np. ubiór w klimacie świątecznym.
Ważne, aby nie stosować terapii szokowej i tworzyć zasad obowiązujących w trakcie imprezy, które mogą się okazać szokujące i będą trudne do zaakceptowania przez pracowników. Dotyczyć to będzie w szczególności firm, w których pracuje wiele starszych osób, o bardziej tradycyjnym spojrzeniu na tematykę świąteczną.
Niezwykle ważny wybór odpowiedniego miejsca
Odpowiednia lokalizacja będzie wpływała między innymi na dobrą atmosferę. Szukając miejsca na udaną imprezę świąteczną, trzeba brać pod uwagę wiele aspektów. Na pewno tam, gdzie jest mała liczba zatrudnionych, można pokusić się o organizację Christmas Party w siedzibie firmy. Przygotowanie świątecznego spotkania w siedzibie firmy, nie może być jednak tylko uroczystym obiadem, który odbędzie się pomiędzy obowiązkami zawodowymi. Świąteczna impreza musi być dniem wolnym, dzięki czemu pracownicy w pełni oddadzą się radosnemu klimatowi.
Organizacja w restauracji to naturalnie dobry pomysł, szczególnie w dużych firmach. Spotkanie świąteczne w ekskluzywnej restauracji niesie wiele pozytywów, przede wszystkim jest dobrze ocenianie przez pracowników. Pracodawca dba o swoich podwładnych i potrafi zorganizować wigilię firmową w doskonałych warunkach.
Udana impreza świąteczna nie musi opierać się na tradycyjnym menu. Tylko i wyłącznie typowo polskie świąteczne dania w trakcie Christmas Party nie są najlepszym rozwiązaniem. Owszem, powinny się one znaleźć, ale również warto zatroszczyć się o innego rodzaju kuchnię. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie, w końcu nie wszyscy przepadają za tym, co serwuje się w trakcie polskich świąt. Dodatkowo może się przecież okazać, że w firmie nie pracują tylko Polacy.
Planowanie z wyprzedzeniem
Żeby nie było problemów z organizacją imprezy świątecznej, jej planowanie należy rozpocząć z odpowiednim wyprzedzeniem. Coraz więcej firm decyduje się na organizację Christmas Party, dlatego zbyt późne poszukiwania odpowiedniej restauracji czy dobrego cateringu może być skazane na porażkę.
Zamiast tradycyjnej imprezy świątecznej coś oryginalnego?
Nie zawsze trzeba stawiać na tradycyjne wigilie firmowe. W mniejszych firmach tam gdzie panują luźniejsze zasady, gdzie większość pracowników stanowią osoby młode, można przygotować tematyczne Christmas Party. Klimat świąt meksykańskich, a może amerykańskich? To przecież możliwość pokazania pracownikom jak obchodzone są święta w innych krajach. Będzie to coś innego niż do tej pory, a i pewnie wielu się spodoba. Wynika to również z faktu, że i tak niebawem wszyscy będą świętować według tradycyjnych, polskich zasad.
Czy warto przygotować atrakcje w trakcie Christmas Party?
Szykując atrakcje na Christmas Party, należy być bardzo ostrożnym. Przygotowanie programu łudząco podobnego do imprez integracyjnych, motywacyjnych nie będzie dobrym rozwiązaniem. Jeżeli już mowa o atrakcjach na imprezie świątecznej, to powinny one nawiązywać do klimatu świąt. Jakie pomysły mogą się udać? Tradycyjnie, szef w stroju Mikołaja będzie rozdawał prezenty swoim pracownikom, czy też zorganizowanie loterii bądź zbiórki charytatywnej na określony cel. W firmach gdzie panują luźne zasady, można przygotować imprezę, na której wszyscy muszą być przebrani w stroje świąteczne. Istotne, aby nie robić niczego na siłę i nie zmuszać pracowników do pewnych rozwiązań.
Uwaga na zagrożenia
Jak w przypadku każdej imprezy firmowej, tak i w trakcie firmowej imprezy świątecznej mogą pojawiać się zagrożenia, których szefostwo i pracownicy chcieliby unikać. Pierwszy przykład z brzegu, czyli nadmiar alkoholu w połączeniu z ułańską fantazją. Po takiej mieszance można spodziewać się zniszczeń, równocześnie może dojść do wielu niechcianych sytuacji, które popsują atmosferę pomiędzy pracownikami na dłuższy czas. Dlatego w gestii szefostwa oraz organizatora jest umiejętne panowanie nad tym, co się dzieje w trakcie imprez świątecznych i np. stawianie nieograniczonych ilości alkoholu nie będzie zbyt rozsądne. Ważne, aby również nie dochodziło do sytuacji, kiedy to poszczególne działy w firmie siedzą we własnym gronie. Warto więc planować imprezy świąteczne w taki sposób, aby w sposób naturalny dochodziło „do wymieszania się” pracowników z różnych działów, czy szczebli.
Artykuł przygotowany we współpracy z portalem: https://www.swiatprzygod.com/
Brak komentarzy
Przejdz do rozmowyBrak komentarzy!
Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.