Aktualności

Jak się przygotować do rozmowy o pracę – nastawienie i wygląd!

Jak się przygotować do rozmowy o pracę – nastawienie i wygląd!

Styczeń 30, 2018 0 komentarzy

Jeśli potencjalny pracodawca skontaktował się z Tobą po przeczytaniu Twojego CV to znak, że jesteś dla niego interesującym kandydatem. Twoje doświadczenie i umiejętności wydały mu się atrakcyjne i odpowiednie, a to już połowa sukcesu. Jak odnieść sukces w dalszej części, czyli na rozmowie kwalifikacyjnej? Zapoznaj się z naszymi radami i dostań wymarzoną posadę.

Zadanie domowe: wróć do ogłoszenia

Po pierwsze dowiedz się jak najwięcej o firmie, bo masz jak w banku, że to pytanie pojawi się w pierwszej kolejności. Wejdź na stronę, przeczytaj zakładkę dotyczącą aktualności i historii. Zbierz kilka ciekawych faktów i naucz się o nich mówić lekko i z przyjemnością. Po drugie odśwież sobie wszystkie informacje zawarte w ogłoszeniu, które firma wystawiła, szukając pracowników.

W zakładce wymagania na pewno pojawią się kluczowe zwroty, którymi warto w trakcie rozmowy żonglować. Naucz się ich i przygotuj po kilka szerszych zdań na dowód, że jesteś odpowiednią osobą na dane stanowisko. Jeśli więc rekruter wymaga, byś umiała pracować pod presją czasu, opowiedz o tym, jak w ostatniej firmie goniły Cię terminy, a ty musiałaś ustalać priorytety, by ze wszystkim się wyrobić. I oczywiście zawsze się wyrobiłaś! A jeśli pracodawcy zapytają Cię, czy wolisz pracować sama, czy w grupie opowiedz pokrótce o zaletach obydwu tych form, przecież świetnie sobie radzisz w każdej z nich.

Najczęstsze pytania na rozmowie…

Przygotuj się na to, że rekruter poprosi Cię byś opowiedziała coś o sobie. Na pewno padnie też z jego strony pytanie, dlaczego chciałabyś dostać tę pozycję. Poprosi Cię najprawdopodobniej, byś opowiedziała o swoich słabych i mocnych stronach, a także zechce się dowiedzieć, jakie są Twoje oczekiwania finansowe.

i jak sobie z nimi radzić

Zatem po kolei: naucz się mówić o sobie w kilku zwięzłych, lecz treściwych zdaniach. Opowiedz, co już osiągnęłaś, a co jeszcze zamierzasz osiągnąć. Pokaż pracodawcy, że znasz swoją wartość. Możesz do swojej wypowiedzi wprowadzić także osobisty akcent i powiedzieć np. że lubisz śpiewać lub piec ciasta. Tak podsumowana wypowiedź na pewno sprawi, że pracodawcy się uśmiechną, a to tylko doda Ci kilka punktów. Dlaczego ta praca?

To proste, potrzebujesz więcej obowiązków, marzy Ci się awans, a oferta, na którą zareagowałaś z pewnością dostarczy Ci tego wszystkiego. Twoja silna strona to przede wszystkich kreatywność i wielozadaniowość. Twoją wadą jest to, że dążysz do perfekcji i masz tendencję do zabierania pracy do domu. A oczekiwania finansowe? Powiedz prawdę. Nie bój się, jeśli wymieniona kwota będzie za wysoka, dodaj, że świetnie rozumiesz, że droga do sukcesu to droga pod górę, ty jednak masz wystarczająco dużo cierpliwości, by nią podążać.

Pierwsze wrażenie, czyli jak się spodobać

Szalenie ważne jest pierwsze wrażenie. Pierwsze wrażenie to Twój strój, makijaż i fryzura. To też oczywiście pierwsze słowo, sposób przywitania czy cała seria małych gestów, ale skupmy się na kwestii wizualnej. Przyznasz, że to, czy ładnie wyglądasz wpływa na Twoje samopoczucie i pewność siebie. Zadbaj więc o włosy (może warto podciąć końcówki albo odświeżyć kolor?), nie przesadzaj z ilością perfum i intensywnością makijażu– niech będzie delikatnie i skromnie. Użyj podkładu, wybierz skromną i elegancką sukienkę czy garsonkę. Koniecznie pamiętaj o odpowiednich rajstopach i wygodnych butach. A nade wszystko pamiętaj o uśmiechu. To on najlepiej Cię ozdabia. Pomyśl też, że rozmowa o pracę to trochę jak randka. Tu i tu chcesz się podobać.

Pamiętaj, że nie możesz użyć zbyt mocnych perfum. Wybierz dzienne, a nie takie na imprezę – jak np. Calvin Klein Obsession Night dla mężczyzn, które bardziej nadają się na zmysłową randkę niż do biura.

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

Twoje dane będą bezpieczne!Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Również inne dane nie będą udostępniane osobom trzecim.