Wywiad biznesowy, odgrywający w światowym biznesie kluczową rolę, w Polsce cierpi na brak profesjonalnej kadry. Z uwagi na zainteresowanie polskiego biznesu wyszkolonymi specjalistami w zakresie pozyskiwania i analizowania informacji,
Akademia Leona Koźmińskiego, jako pierwsza w Polsce, wprowadziła na rynek nowy kierunek studiów podyplomowych „Strategiczny wywiad biznesowy”.
Firmy inwestując swoje zasoby żądają wymiernych korzyści, a pozyskiwanie informacji o otoczeniu rynkowym, przewidywanie posunięć kluczowych konkurentów, prewencyjne sprawdzanie wiarygodności kontrahentów, monitorowanie nowych trendów – jeśli jest realizowane przez dobrze wyszkolonych specjalistów – skutecznie zwiększa ich konkurencyjność.
Studia powstały pod patronatem międzynarodowej organizacji branżowej Strategic and Competitive Intelligence Professionals (SCIP) z siedzibą główną w USA, która zrzesza kilka tysięcy praktyków z dziedziny wywiadu biznesowego z firm z całego globu reprezentujących wszystkie sektory gospodarki.
Zajęcia prowadzone są przez światowej klasy ekspertów i praktyków, wybitnych w swojej dziedzinie. – Przekazujemy wiedzę w formie interaktywnych zajęć wykorzystując symulacje i ćwiczenia, które z sukcesem praktykujemy za granicą. Słuchacze mają unikalną możliwość nabycia takich umiejętności praktycznych i wiedzy teoretycznej, które pozwolą im dołączyć do elitarnego grona specjalistów wywiadu biznesowego” – mówi dr Adam Kowalik, szef zespołu Strategicznego Wywiadu Rynkowego w polskim oddziale globalnej firmy doradczej EY, kierownik merytoryczny studiów.
Program został skonstruowany w sposób, który adresuje potrzeby firm z różnych branż oraz umożliwia słuchaczom zbudowanie przekrojowych kompetencji specjalisty wywiadu biznesowego, bez potrzeby dodatkowego doszkalania się.
Głównymi adresatami studiów są osoby, które budują lub chcą zbudować profesjonalną komórkę wywiadu biznesowego w firmie, kierujące lub chcące kierować samodzielnymi projektami wywiadowczymi, dostawcy informacji i analiz wywiadowczych (np. prywatnych firm wywiadowczych, dostawców informacji biznesowej, wywiadowni gospodarczych, firm infobrokerskich i innych). Skierowane są również do pracowników działów marketingu, strategii, analiz, rozwoju produktów, rozwoju biznesu, inwestycji, zakupów, sprzedaży, zasobów ludzkich chcących rozwinąć swój warsztat pracy o aspekty wywiadowcze, a także do osób, które wiążą swoją karierę z tą dziedziną.
Profesjonalny wywiad biznesowy jest na świecie faktem. Umiejętne pozyskiwanie i analizowanie informacji wywiadowczych o konkurentach, kontrahentach, dostawcach, sektorach gospodarki czy uwarunkowaniach polityczno-gospodarczych jest w dzisiejszym biznesie kluczem do sukcesu, który posiada niewielu, a który pożądany jest przez wszystkich graczy na rynku. – Wykształceni na uczelniach zagranicznych według światowych standardów, wybitni praktycy i profesjonaliści przygotowali te studia tak, aby osoby, które je ukończą stały się cennymi specjalistami w dziedzinie wywiadu biznesowego, którzy na co dzień będą wspierać swoje firmy w budowaniu i zwiększaniu ich przewagi konkurencyjnej – komentuje dr Adam Kowalik.
Więcej informacji na stronie: http://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/studiapodyplomowe/kierunki/strategiczny-wywiad-biznesowy/o-studiach/
Za kontakty z mediami odpowiada:
Małgorzata Oświata
Akademia Leona Koźmińskiego
Menedżer ds. Marketingu i Inicjatyw Edukacyjnych
Tel. +48 22 519 22 48
Center of Excellence
03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 59
Opiekun ze strony agencji:
Bartek Bernaciak
Red Pen Public Relations
Junior PR Manager
Tel. (22) 781 40 51
Tel. kom. 733 947 019
2 komentarze
Przejdz do rozmowyJako tegoroczny absolwent studiów mogę powiedzieć, że studia są po prostu słabe. Nie spełniły oczekiwań studentów a przede wszystkim nie wyczerpały, zakładanego i obiecywanego przez organizatorów, programu. W skrócie można ująć to w kilku słowach: rażąco słaba organizacja, kompletnie nieprzemyślany harmonogram zajęć i przypadkowy dobór wykładowców reprezentujących fatalnie niski poziom. Za te pieniądze lepiej poszukać studiów podyplomowych na innym kierunku i na innej uczelni.
Panie Robercie, jest Pan jedyną osobą wypowiadającą się negatywnie o programie roszcząc sobie nieuzasadnione prawo do wypowiadania się w imieniu studentów. Robi Pan to na różnych portalach pod różnymi „nickami”, posługując się jednak charakterystycznym dla siebie językiem. Niepotrzebnie. Nie podobało się Panu? Przykro… Choć może zawiodła ocena. Konstruktywne uwagi mile widziane. Zrobimy wszystko, żeby program był coraz lepszy.