Aktualności

Kobieca twarz konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku 2015!

Kobieca twarz konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku 2015!

24 marca, 2015

Ruszyła kolejna edycja konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku. Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy już po raz jedenasty wręczy nagrody najlepszym, polskim mikrofirmom. Jak pokazuje historia konkursu, w gronie dotychczasowych laureatów nie zabrakło pań. Nic dziwnego, ponieważ, jak pokazują badania, w 2013 roku kobiety zarządzały lub współzarządzały co czwartą (26 proc.) mikrofirmą w Polsce*. Również w skali Unii Europejskiej nasz kraj ma jeden z najwyższych wskaźników przedsiębiorczości pań wśród osób aktywnych zawodowo**.

Konkurs Mikroprzedsiębiorca Roku skierowany jest do firm, które zatrudniają mniej niż 10 pracowników i których roczne obroty lub suma bilansowa nie przekroczyły 2 mln euro. Zgłaszający się wybierają jedną spośród trzech kategorii:

  • START – dla mikroprzedsiębiorców, którzy zarejestrowali działalność po 1 stycznia 2012 roku,

  • PROGRES – dla mikroprzedsiębiorców, którzy zarejestrowali działalność między 1 stycznia 2008 a 31 grudnia 2011 roku,

  • SENIOR – dla mikroprzedsiębiorców, którzy zarejestrowali działalność przed 1 stycznia 2008 roku.

Spośród nadesłanych zgłoszeń Kapituła Konkursu przyzna nagrodę w kategorii specjalnej – MŁODY BIZNES, skierowanej do mikroprzedsiębiorców urodzonych po 1 stycznia 1986 roku.

Konkurs Mikroprzedsiębiorca Roku jest jedynym tej skali przedsięwzięciem w Polsce, w którym nagradzane są skuteczne biznesowo najmniejsze firmy. Wśród naszych laureatów można znaleźć zarówno debiutantów jak i wielopokoleniowe firmy rodzinne, firmy prowadzące tradycyjne biznesy oraz oparte o nowoczesne technologie – podkreśla Krzysztof Kaczmar, prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. 

W każdej z dotychczasowych dziesięciu edycji konkursu wyróżnienia otrzymały firmy, które prowadzą lub współprowadzą kobiety. Przykładami takich podmiotów są: AM2M, przedsiębiorstwo wyróżnione
w ubiegłym roku, zajmujące się obrazowaniem biomedycznym, prowadzone przez Annę Szkulmowską, wydawnictwo artystyczne tworzące oryginalne książki dla bibliofili Kurtiak i Ley, założone przez Urszulę Kurtiak i Edwarda Leya, zdobywca tytułu Mikroprzedsiębiorca Roku 2012, czy firma Anety Murakowskiej Creativemedia specjalizująca się w szkoleniach kompetencji miękkich, wyróżnione w kategorii Senior w 2010 roku.

Nagroda w konkursie Mikroprzedsiębiorca Roku uwiarygodniła naszą markę i wpłynęła na promocję naszej działalności. – mówi Urszula Kurtiak, współwłaścicielka Wydawnictwa Artystycznego Kurtiak i Ley, laureatka VIII edycji konkursu. – Cieszę się, że Kapituła Konkursu doceniła oryginalność, ponadczasowość oraz walory artystyczne naszych książek. Otrzymanie przez nas Nagrody spotkało się z uznaniem naszych klientów, którzy wielokrotnie dawali temu świadectwo. – dodaje.

W celu wzięcia udziału w XI edycji konkursu należy wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej mikroprzedsiebiorcaroku.pl. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 20 kwietnia 2015 roku. Spośród wszystkich zgłoszeń zostanie wyłoniony zwycięzca – Mikroprzedsiębiorca Roku 2015, który otrzyma nagrodę główną – 40 000 zł. Dodatkowo najlepszym w kategoriach START, PROGRES, SENIOR i MŁODY BIZNES Kapituła Konkursu przyzna wyróżnienia w wysokości 10 000 zł.

Mikroprzedsiębiorca Roku to konkurs, którego celem jest nagradzanie właścicieli przedsiębiorstw prowadzących z sukcesem tradycyjny lub nowoczesny biznes, zakorzeniony w lokalnych społecznościach.

Honorowy patronat nad konkursem objął Wicepremier i Minister Gospodarki Janusz Piechociński.

* GUS, raport „Działalność przedsiębiorstw o liczbie pracujących do 9 osób w 2013 r.”

** Dane Komisji Europejskiej, raport „Statistical Data on Women Entrepreneurs in Europe” (wrzesień 2014 r.)

Dodatkowych informacji udzielają:

Dorota Szostek – Rustecka, Dyrektor Biura Prasowego Citi Handlowy, tel. (+48 22) 690 10 49,
e-mail: dorota.szostekrustecka@citi.com

Krzysztof Kaczmar, Prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy, tel. 501 128 882, e-mail: krzysztof.kaczmar@kronenberg.org.pl

Działająca od 1996 roku Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy wspiera w imieniu Banku prace na rzecz dobra publicznego w obszarach tematycznych takich jak: edukacja, rozwój lokalny i ochrona dziedzictwa kulturowego. Realizowane przez nią działania obejmują m.in. program edukacji finansowej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Moje Finanse organizowany wspólnie z NBP i Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości; Wolontariat Pracowniczy (program zaangażowania pracowników Citi Handlowy w wybrane przedsięwzięcia społeczne), konkursy: Mikroprzedsiębiorca Roku i o Nagrodę Banku Handlowego w Warszawie SA za szczególny wkład w rozwój nauki w sferze ekonomii i finansów oraz Nagrodę im. prof. Aleksandra Gieysztora za osiągnięcia w dziedzinie ochrony polskiego dziedzictwa kulturowego.

Bank Handlowy w Warszawie S.A. to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Bank Handlowy obsługuje 20 tys. klientów korporacyjnych i 869 000 klientów indywidualnych poprzez nowoczesne kanały dystrybucji oraz sieć 87 oddziałów. W skład grupy kapitałowej Banku wchodzą takie podmioty jak: Dom Maklerski Banku Handlowego i Handlowy Leasing. Przynależność do Citigroup, największej na świecie instytucji finansowej, zapewnia klientom Banku Handlowego dostęp do usług finansowych w ponad 100 krajach na całym świecie.

Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej