Internauci coraz chętniej decydują się na zakupy online. Prognozy, które dotyczą wzrostu globalnego e-handlu pokazują, że ten obszar gospodarki, w najbliższych latach będzie się dynamicznie rozwijał.
Na runku europejskim, jak prognozuje Goldman Sachs, dynamika w sektorze e-commerce będzie rosnąć w nadchodzącym czasie kilkukrotnie szybciej niż PKB oraz sprzedaż detaliczna w tradycyjnych kanałach. Zdaniem ekspertów Ecommerce Europe, Polska to najszybciej rosnący rynek e-commerce w Unii Europejskiej. Obecnie osoby, którym zdarza się kupować przez internet stanowią 46% całej populacji internautów. Grupę te w dużej mierze stanowią ludzie młodzi, o dobrym wykształceniu, mieszkający w większych miastach i w relatywnie dobrej sytuacji materialnej. Jak w tej grupie plasują się kobiety?
Kobiety w internecie najczęściej kupują odzież, dodatki, akcesoria, obuwie, książki, płyty, filmy, kosmetyki i perfumy, artykuły dziecięce, zabawki i biżuterie. Kobiety bardziej niż mężczyźni ufają krajowym sklepom internetowym. Według danych Gemius z zagranicznych sklepów korzysta 13% całości internautów (27% wśród aktywnych e-klientów) i są one głównie popularne wśród mężczyzn. Kobiety decydują się na zakupy w polskich serwisach przede wszystkim ze wględu na bezpieczeństwo i szybką dostawę. Istotną kwestię stanowią również niższe koszty dostawy i możliwy odbiór osobisty. Dla sporej grupy e-klientek bariera językowa jest znaczącą przeszkodą w dokonywaniu zakupowów. Do zakupów online kobiety motywują głównie: dostepność przez całą dobę, dostawa do domu, łatwość porównywania ofert, brak koniecznosci jechania do sklepu, łatwość znalezienia rzadkich czy specjalistycznych produktów, większy asortyment niż w sklepach tradycyjnych. Kobiety cenią sobie szybkość i możliwość zwrotu zakupionego towaru w ciagu 10 dni bez podania przyczyny. Panie, które już korzystają ze sklepów internetowych czy serwisów sprzedażowych deklarują, że do częstszych zakupów online skłoniłyby je między innymi: niższe koszty dostawy, niższe ceny, zniżki dla osób kupujących przez internet, szybsza dostawa czy wiecej informacji o produkcie na stronach sklepów.
Atrakcyjna cena przyciąga internautów do e-sklepu oraz zachęca do pierwszych zakupów. Czynniki związane z użytecznością i funkcjonalnością strony pojawiają się na dalszych pozycjach i są ważniejsze dla mężczyzn. Dla kobiet czynnikami decydującymi o pierwszym zakupie w danym serwisie internetowym jest zdecydowanie atrakcyjna cena, niskie koszty przesyłki, atrakcyjne promocje, oferty specjalne,. Na kolejnych miejscach plasują się polecenia od przyjaciół, rodziny oraz przejrzysta i funkcjonalna strona internetowa. By klientki wróciły do serwisu muszą wsześniej odczuć pozytywne doświadczenia, znaleźć w serwisie atrakcyjne ceny i niskie koszty dostawy.
Jak widać dla e-klientów atrakcyjna cena stanowi ważny czynnik wyboru. Stąd rosnąca popularność stron oferujących zniżki, rabaty i kody rabatowe. Strony takie jak Kupon.pl oferują możliwość oszczędności w jednym miejscu. Nie ma konieczności przeszukiwania każdego sklepu z osobna. Istnieje także alternatywa otrzymywania ofert na skrzynkę mailową, po subskrybcji serwisu lub interesującego nas sklepu. Potencjał couponingu zauważyły też duże serwisy, jak Newsweek. W konsekwencji w kooperacji z Kupon.pl powstała strona – Newsweek.pl/kupony-rabatowe.
Autorka: Milena Toporek – Panna Cotta Voucher Group
Brak komentarzy
Przejdz do rozmowyBrak komentarzy!
Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.