Aktualności

Cechy dobrego menadżera

Cechy dobrego menadżera

30 stycznia, 2018

Cechy dobrego menadżera to nie tylko zorganizowanie, punktualność, rzetelność i umiejętność pracy z ludźmi. Podstawowym zadaniem człowieka zatrudnionego na tym stanowisku jest zbudowanie zespołu, który będzie ze sobą efektywnie współpracował. Zdobycie zaufania pracowników umożliwia przede wszystkim kompetencja oraz empatia. Równie ważne są także systemy motywacji oraz wyjazdy integracyjne, które pozwalają na scalenie zespołu.

Sposoby na zbudowanie zespołu przez menadżera

Podstawową metodą, która pozwala na zbudowanie zespołu pracowników, jest dobry kontakt z przełożonymi. Niezwykle ważne jest, aby dobrze poznać ludzi, z którymi się pracuje. Dobrym pomysłem na to jest zorganizowanie wspólnego wyjścia do klubu lub baru, aby poznać się w warunkach nieco mniej formalnych. Jeśli jednak w firmie stawia się na bardziej planowane rozrywki, można zdecydować się na różnego rodzaju atrakcje, np. wyjście na kręgle lub tor Kraków czy Warszawa, a także wiele innych polskich miast oferuje możliwość wynajęcia szybkich, luksusowych samochodów i przetestowania ich możliwości. Zespół pracowników może zorganizować zawody i rywalizować ze sobą.

Cechy charakteru dobrego menadżera

Dobry menadżer powinien odznaczać się przede wszystkim konsekwencją. Powinien potrafić dążyć do swoich celów, nawet wtedy, gdy jest krytykowany. Musi także umieć porozumieć się z pracownikami bez poczucia wyższości. Powinien empatycznie podchodzić do ludzi, ale jednocześnie rygorystycznie wymagać dotrzymywania terminów i wypełniania swoich obowiązków.

Trudności w pracy menadżera

Bycie dobrym menadżerem nie jest łatwe z tego powodu, że musi on umiejętnie żonglować rolą przyjaciela (a czasem nawet powiernika) oraz niezłomnego szefa. Dopiero połączenie tych dwóch pozycji wobec pracowników pozwala na efektywne zarządzanie nimi. Kolejną trudnością są konflikty w zespole. Dobry menadżer nie tylko potrafi je szybko i skutecznie rozwiązywać, ale przede wszystkim umie nie dopuszczać do sytuacji, w których powstają niesnaski między pracownikami. Utrzymanie zdrowej atmosfery wśród podwładnych to jeden z głównych celów pracy kierownika zespołu. Pomóc mu w tym mogą wspomniane już wyjazdy integracyjne, na których dużo łatwiej zjednoczyć pracowników.