Aktualności

15 maja Międzynarodowy Dzień Rodziny

15 maja Międzynarodowy Dzień Rodziny

15 maja, 2015 0 komentarzy

„Rodzina to najmniejsze, ale najważniejsze Państwo na świcie”– nie zapominajmy o tym.

Zgromadzenie Generalne ONZ 20 września 1993 roku w rezolucji nr 47/237 ogłosiło dzień 15 maja Światowym Dniem Rodziny. Celem rezolucji jest zwrócenie uwagi świata, rządów, odpowiedzialnych za politykę lokalną na wagę rodziny jako najmniejszej komórki życia społecznego oraz aby zwrócić uwagę na prawa i odpowiedzialność rodzin. Pierwszy Światowy Dzień Rodziny obchodzony był w 1984 roku. Minęły pierwsze 11 lat obchodów i dobrze jest się zastanowić nad dzisiejsza rzeczywistością rodziny, której wartość często jest pomniejszana.

Już dziś 15 maja, po raz czwarty Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania organizuje, w ramach Międzynarodowego Dnia Rodziny, akcję „Dwie godziny dla Rodziny”.

rodzina

W tym roku wydarzenie odbędzie się pod hasłem „Wspomnienia łączą pokolenia”. Tego dnia część pracodawców skróci czas pracy o symboliczne 2 godziny, by zachęcić swoich pracowników do refleksji nad sposobem budowania relacji i spędzania  czasu z bliskimi. Partnerami głównymi akcji są: PKN ORLEN, JVC Polska oraz Konfederacja Lewiatan. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęła Małżonka Prezydenta RP Pani Anna Komorowska.

W tegorocznej edycji zapraszamy do rozmów o wspomnieniach. Zachęcamy do poznania korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. Relacje i więzi buduje się przecież poprzez bycie ze sobą. 15 maja poświęćmy więc chwilę refleksji nad jakością czasu spędzanego razem i jakością rozmów, które prowadzimy w naszych rodzinach. Jak wiele tej rozmowy poświęcamy, aby prawdziwie zaciekawić się sobą nawzajem, a jak dużo na omówienie codziennych obowiązków i logistyki związanej z domem i dziećmi… – zwraca uwagę Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites.

W tym roku udział w akcji biorą już takie firmy jak: Grupa Allianz, Grupa Aviva, Electrolux, ENEL-MED, Erbud, EY, GFK, Gothaer, Great Place to Work, ING Życie, JVC, K2, MetLife, Microsoft, Pentacomp, PKN ORLEN, PKO PTE, PwC, Questa, Sygma Bank, Grupa Tauron, Tchibo, Wedel, Wirtualna Polska. W kampanii „Dwie godziny dla Rodziny” uczestniczy również wiele szkół, instytucji społecznych i publicznych. Od ubiegłego roku Fundacja Humanites otrzymuje również zgłoszenia od samorządów lokalnych takich jak np. Kąty Rybackie.

Partnerami głównymi akcji są: PKN ORLEN, JVC Polska oraz Konfederacja Lewiatan. Akcję patronatem objęły również: Enerad, Fundacja Liderek Biznesu, Fundation for Strategic Competence Development, Great Place to Work, Reputation Managers.

Źródło: Fundacja Humanites

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

<