Aktualności

System CRM podniesie jakość obsługi klienta w Twojej firmie

System CRM podniesie jakość obsługi klienta w Twojej firmie

18 lutego, 2021

Aby zadbać o jakość obsługi klientów, warto nie tylko odpowiednio przeszkolić pracowników. Dodatkowym wsparciem może być specjalne oprogramowanie CRM.

Zadowoleni klienci to duża wartość dla każdej firmy. Wtedy nie tylko częściej wracają do jej produktów i usług, ale również polecają je innym. Aby zadbać o jakość obsługi klienta, warto wykorzystać nowoczesne rozwiązania jak oprogramowanie CRM. Razem z nim można zarządzać relacjami z klientami i uzyskać dzięki temu długofalowe korzyści.

CRM w obsłudze klienta

CRM to skrót od angielskiego Customer Relationship Management, co tłumaczy się jako zarządzanie relacjami z klientami. Termin ten związany jest z nawiązywaniem tych relacji, a także ich utrzymywaniem i prowadzeniem, aby zapewniały one obopólne korzyści. Również termin CRM odnosi się do oprogramowania, którego celem jest poprawa satysfakcji każdego klienta. Wspiera ono procesy jego obsługi od momentu nawiązania z nim kontaktu, poprzez dokonanie sprzedaży towaru czy usługi, a skończywszy na opiece posprzedażowej. Za pomocą tego typu systemów firma może otrzymać do dyspozycji pełną gamę narzędzi, z którymi kontrola i kształtowanie relacji z konsumentami stają się jeszcze prostsze i efektywniejsze.

Oprogramowanie CRM – dlaczego warto?

Dzięki systemom CRM firma może kompleksowo zadbać o swoich odbiorców – nie tylko klientów, ale również kontrahentów. Szeroka gama funkcji usprawnia obsługę, pomaga w ofertowaniu oraz w rozwiązywaniu ewentualnych konfliktów, jakie mogą pojawić się w związku ze sprzedażą towarów i usług.

Główne korzyści związane z wdrożeniem programów CRM:

  • Lepsza jakość kontaktów handlowych z odbiorcami – wsparcie dla kontaktów z klientami i konsumentami dzięki szerokiej gamie funkcji oprogramowania CRM.
  • Sprawny proces obsługi – systemy CRM zapewniają błyskawiczny dostęp do kluczowych danych potrzebnych podczas obsługi klienta, między innymi sprzedaży, reklamacji czy zwrotów.
  • Łatwy dostęp do danych i ich analizy – oprogramowanie to wykorzystuje bazy danych z łatwym dostępem do potrzebnych informacji. Na ich podstawie można również generować przekrojowe analizy i raporty, aby podejmować trafniejsze decyzje biznesowe.
  • Budowa profesjonalnego wizerunku – dzięki wdrożeniu systemu CRM firma może zadbać o to, aby była postrzegana jako godny zaufania, rzetelny partner i dostawca usług i produktów.
  • Skuteczny marketing – dane zebrane w bazach systemu CRM mogą pomagać w prowadzeniu efektywnych kampanii reklamowych.
  • Szybka wymiana danych – oprogramowanie CRM pozwala użytkownikom na błyskawiczną wymianę informacji, a dzięki temu pomaga w poprawie obsługi klienta przez wielu pracowników.
  • Mniejsza liczba błędów – wprowadzenie informacji do systemu CRM powoduje, że w obsłudze klienta nie pojawiają się nieścisłości.

CRM także w chmurze

Oprogramowanie CRM może mieć różne formy. Dzisiaj coraz częściej używane jest ono jako system wykorzystujący nowoczesne technologie cloud computing, czyli chmury. Wówczas nie jest ono instalowane na komputerach używanych w firmie, ale dostępne jest za pomocą internetu. Co ważne, można uzyskać do niego dostęp nie tylko na komputerach klasy PC czy laptopach, ale także na urządzeniach mobilnych, co dodatkowo wspiera pracę firm działających terenowo.

Takie rozwiązanie oferuje między innymi firma IT Center z Warszawy: https://itcenter.pl/oferta/oprogramowanie-dedykowane/crm

Korzystanie z systemu CRM w chmurze to przede wszystkim szybki dostęp do danych oraz narzędzi niezależnie od lokalizacji – także poza siedziba przedsiębiorstwa. To również większa ochrona dla gromadzonych informacji, które nie są narażone na utratę na skutek uszkodzenia ich nośnika. Umieszczone na bezpiecznych serwerach zewnętrznych z regularnie prowadzonymi kopiami zapasowymi zapewniają optymalne efekty. Dodatkowym atutem systemów w chmurze jest proste wdrożenie i aktualizacja.

Zatem odpowiednio dobrane oprogramowanie CRM to dla firmy przyszłościowa inwestycja. Dzięki niemu może ona zadbać o zadowolenie klientów, a dzięki temu osiągnąć przyszłościowe korzyści – oszczędność czasu i pieniędzy, fachowy wizerunek oraz większe zyski.