Aktualności

Jak sprzedawać więcej po świętach?

Jak sprzedawać więcej po świętach?

8 grudnia, 2014 0 komentarzy

Nadchodzą święta. Dla branży handlowej to świetny czas, by przyjrzeć się wizerunkowi sklepów, sposobom na przyciągnięcie nowych klientów i zapewnienie im komfortu zakupów.

Skutecznym wsparciem dla standardowych działań marketingowych, jest np. zapewnienie najlepszego oświetlenia w obiekcie.

W galeriach i centrach handlowych widać jedno – zbliżają się święta. Sklepy i salony usługowe odświeżają bożonarodzeniowe dekoracje, z głośników dobiegają dźwięki gwiazdkowych przebojów, a marketingowcy prześcigają się w wymyślaniu kolejnych promocji i ofert specjalnych. Czy to wystarczy, by przyciągnąć świątecznego klienta?
Z pewnością tak, ale święta to też dobry czas na zaplanowanie innych działań, które przyniosą zyski również po okresie zakupowej gorączki.

Jednym z nich jest zapewnienie najlepszego systemu oświetlenia w obiekcie. Światło ma ogromny wpływ na nastroje klientów i ich decyzje zakupowe – mówi Dominik Wagner z firmy Lumiverso, ekspert od realizacji systemów oświetlenia w obiektach komercyjnych i przemysłowych. – Decydując się na oprawy LED, można zachować wysokie obroty również po okresie świątecznej gorączki i obniżyć koszty utrzymania oświetlenia
w późniejszym czasie.

Należy zapewnić komfort zakupów

Zdaniem eksperta, wybór oświetlenia diodowego podyktowany jest kilkoma czynnikami. Przede wszystkim zwraca uwagę na fakt, że wymiana starych i nieefektywnych lamp metalohalogenowych na LED, pozwala osiągnąć lepszy rozkład, natężenie oraz barwę światła w pomieszczeniu. Dlaczego, to takie ważne?

Dobry system oświetlenia pomaga w orientacji. Dla klienta zabieganego i zmęczonego jest to spore udogodnienie – mówi Dominik Wagner. – Przebywając w jasnym pomieszczeniu z łatwością zapozna się z ofertą i wybierze coś dla siebie. Prościej będzie mu też spacerować między półkami, regałami lub wieszakami.

Światło kreuje we wnętrzach konkretną atmosferę. Najważniejszy jest klimat pozwalający na spokój i odprężenie. To niemożliwe, gdy w przestrzeni pojawiają się miejsca niedoświetlone, utrudniające widzenie. Przeszkadzać może też źle dobrana barwa światła i zbyt niski współczynnik oddawania kolorów. Wszystkie te kwestie wpływają na spadek komfortu – zarówno klientów, jak i pracowników. Z kolei źródła LED dobrej jakości generują światło o parametrach zbliżonych do naturalnego. To sprawia, że czujemy się
w nim lepiej i dłużej jesteśmy skłonni przebywać w danym pomieszczeniu.

To też korzyść wizerunkowa. Na przykładzie największych sieci handlowych widać, że te posiadające bardzo jasny i równomierny system oświetlenia przyciągają najwięcej kupujących – mówi Dominik Wagner.

Zwiększamy konkurencyjność

W mocnym świetle wnętrza wyglądają i kojarzą się lepiej. Marki, których salony posiadają równomierne i dobrze zaprojektowane oświetlenie sprawiają wrażenie bardziej ekskluzywnych. Także cena produktów odbierana jest korzystniej, gdy pada na nie wysokiej jakości światło – poziom ekspozycji musi bowiem odpowiadać wartości towaru. Wzrost konkurencyjności sklepów i liczne akcje sprzedażowe sprawiają bowiem, że
o wyborze oferty decydują najdrobniejsze niuanse.

Trzeba więc zadbać o to, by nasz sklep wyróżniał się na tle innych. Należy to rozumieć dosłownie i tak samo, jak o oświetlenie wnętrza zadbać o lampy na wystawie, które przyciągną wzrok klientów i skłonią ich do wejścia – tłumaczy Dominik Wagner.

Nie chodzi jednak o sezonowe dekoracje, a o prawidłowe użycie opraw akcentujących produkty. Za ich dobór odpowiadają najczęściej wykwalifikowani specjaliści z zakresu oświetlenia sklepowego, przygotowujący projekt systemu dla całego obiektu. Mimo to warto wiedzieć, że w przypadku odzieży, kosmetyków lub biżuterii światło powinno, jak najwierniej prezentować barwy przedmiotów i pozwalać na dojrzenie ich szczegółów,
a produkty spożywcze muszą być oświetlone tak, by wydawały się maksymalnie świeże
i apetyczne. To dlatego w pierwszym przypadku najczęściej stosuje się światło o barwie neutralnej, a w drugim mogą pojawić się odcienie takich kolorów, jak żółty, różowy, czy niebieski.

Światło to pieniądz

Korzyści z modernizacji oświetlenia mają charakter długofalowy. Wiąże się to głównie
z tym, że technologia LED pozwala na obniżenie poboru energii w obiekcie – nawet
o 50% w stosunku do np. świetlówek fluorescencyjnych. Warto zauważyć, że to właśnie wydatki na prąd stanowią jeden z czołowych składników kosztowych utrzymania sklepu. Ale dodatkowe pieniądze są efektem jeszcze kilku innych czynników.

Żywotność i niemal zerowa awaryjność źródeł diodowych, pozwala uniknąć kosztów alternatywnych utrzymania systemu oświetlenia. Najczęstsze to oczywiście wydatki na naprawę i wymianę opraw oraz opłacenie specjalistów w tym zakresie –mówi Dominik Wagner.

Modernizacja oświetlenia pozwala więc na zwiększenie zainteresowania klientów, wsparcie sprzedaży oraz usprawnienie i obniżenie kosztów utrzymywania sklepu. To korzyści, z którymi właściciele i zarządcy obiektów handlowych mogą się cieszyć długo poza okresem świątecznym.

Kontakt dla mediów:

Magdalena Kulik

PR EXPERT

mkulik@prexpert.com.pl

GSM 500 111 072

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

<