Aktualności

Komunikacja wewnętrzna w firmie – co zyskasz, gdy w nią zainwestujesz?

Komunikacja wewnętrzna w firmie – co zyskasz, gdy w nią zainwestujesz?

27 maja, 2022 0 komentarzy
Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, dlaczego Twoi wykwalifikowani pracownicy co jakiś czas popełniają proste błędy, popadają w konflikty z przełożonymi, a nawet lekceważą polecenia? Częstą przyczyną jest zaburzona komunikacja wewnętrzna. Wielu przedsiębiorców kompletnie nie zwraca na to uwagi i nawet nie domyśla się, że błędna polityka przekazywania informacji może mieć tak zły wpływ na wydajność zespołu. Przekonaj się, co zyskasz inwestując w poprawienie komunikacji wewnętrznej w firmie.

Czas

Dla wielu z nas jest to najcenniejsza wartość, dlatego zacznijmy właśnie od czasu. Poprawienie komunikacji wewnętrznej w firmie jest najlepszym sposobem na zmniejszenie swojego zaangażowania w rozwiązywanie konfliktów czy przekazywanie pracownikom wciąż tych samych informacji.

Spójrz: jeśli obecnie nie ma dnia, aby Twoi managerowie nie musieli tracić czasu na wysyłanie pracownikom różnych dokumentów, drukowanie umów i udostępnianie kontaktów do poszczególnych działów firmy, to mamy tutaj do czynienia z klasycznym zaburzeniem komunikacji wewnętrznej.

Pieniądze

Inwestycja w komunikację wewnętrzną w firmie jest bardzo opłacalna – także w wymiarze finansowym. Sprawna wymiana informacji minimalizuje ryzyko popełniania błędów przez pracowników, które mogą narażać firmę na poważne koszty.

Poprawienie komunikacji stanowi duży krok w stronę zwiększenia wydajności zespołu. Jest to szczególnie ważne w dobie trudnej sytuacji na rynku pracy, gdy firmom coraz trudniej przychodzi pozyskiwanie nowych, kompetentnych pracowników. Szukając rezerw w obecnym zespole warto zacząć właśnie od usunięcia ewentualnych zaburzeń w przepływie informacji.

Lepszy wizerunek marki pracodawcy

Korzyścią wynikającą z usprawnienia komunikacji w firmie jest również wzrost satysfakcji pracowników oraz podniesienie morale w zespole. Zawsze przekłada się to na zadowolenie ze swojego miejsca pracy, co z kolei ma wpływ na wizerunek pracodawcy na rynku, ułatwiając firmie pozyskiwanie najlepszych pracowników.

Zapamiętaj:

Dobra komunikacja to mniejsze ryzyko konfliktów, większe zaangażowanie pracowników, a tym samym ograniczenie problematycznej rotacji w zespole.  

Więcej o tym, dlaczego poprawna komunikacja wewnętrzna w firmie ma duże znaczenie dla pracowników i przyczynia się do zwiększenia wydajności zespołu, przeczytasz w artykułach na stronie https://www.bluecolibriapp.com/pl/pl-blog.

Co możesz zrobić, aby realnie poprawić komunikację wewnętrzną?

Niezależnie od tego, jak dużą masz firmę i ilu pracowników zatrudniasz, to w pierwszej kolejności powinieneś poszukać cyfrowego narzędzia stworzonego stricte z myślą o usprawnieniu komunikacji wewnętrznej. Na rynku znajdziemy dziś aplikacje, które kompleksowo dbają o szybką wymianę informacji w zespole, a nawet mogą pełnić funkcję firmowego intranetu dostępnego na wyciągnięcie kciuka.

Najlepszą tego typu aplikacją jest Blue Colibri App, bardzo łatwa we wdrożeniu (nie wymaga żadnego dodatkowego oprogramowania), opracowana na podstawie doświadczeń zespołów HR w dużych korporacjach i mniejszych firmach. Aplikacja znacznie upraszcza i przyspiesza komunikację wewnętrzną, m.in. poprzez funkcję wysyłania wiadomości bezpośrednio na urządzenie mobilne pracownika, tworzenia wydarzeń, chatu, prowadzenia kalendarza cyfrowego, udostępniania cyfrowych wersji dokumentów czy materiałów szkoleniowych, a także tworzenia baz danych kontaktowych.

Z pełnym zakresem funkcjonalności aplikacji korporacyjnej Blue Colibri App zapoznasz się na stronie https://www.bluecolibriapp.com.

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

<