Wyrastający na gwiazdę polskiej gospodarki – sektor nowoczesnych usług dla biznesu – wpływa także na rozwój innych dziedzin rynku
Przed dekadą, kiedy outsourcing w naszym kraju dopiero się rozwijał, w powszechnej świadomości istniał wyłącznie jako sposób na redukcję kosztów w firmach. Obecnie sektor nowoczesnych usług dla biznesu staje się jednym z najmocniejszych filarów polskiej gospodarki. Branża odnotowuje wzrost nie spotykany w innych segmentach gospodarki, stymulując przy tym rozwój różnych dziedzin rynku.
Polska bryluje w globalnych rankingach, które badają atrakcyjność inwestycyjną na świecie. Według tegorocznego raportu Gartnera nasz kraj jest najlepszym do lokowania nowych centrów usług biznesowych w rejonie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Także światowy ranking Tholons Top 100 Outsourcing Destinations klasyfikuje Kraków jako najlepszą w Europie lokalizację dla firm z branży nowoczesnych usług dla biznesu. Wysokie pozycje na liście zajęły również Warszawa i Wrocław.
Zachodnich inwestorów przyciąga do Polski m.in. wysoko wykwalifikowana kadra, która zapewnia usługi na światowym poziomie. Oferujemy przy tym bardzo dobrą relację ceny do jakości obsługi. Dlatego branża szybko rośnie. W ciągu ostatnich 10 lat liczba centrów usług z kapitałem zagranicznym wzrosła w Polsce niemal pięciokrotnie.
Mikołaj Pluciński, prezes zarządu TMF Poland, wchodzącej w skład TMF Group, która jest globalnym dostawcą usług dla biznesu, działającym w 120 krajach zauważa, że polski rynek nowoczesnych usług dla biznesu jest już bardzo dojrzały. – Nasi specjaliści posiadają kompetencje, które umożliwiają obsługę światowych firm i prowadzenie międzynarodowych projektów – przyznaje. – Umożliwiło nam to uruchomienie w tym roku działu, którego zadaniem jest kontrola usług biznesowych, świadczonych w różnych krajach na rzecz globalnych klientów TMF Group. Nasze biuro w Warszawie zapewnia firmom działającym na różnych rynkach scentralizowaną kontrolę procesów biznesowych z jednym punktem kontaktu – informuje Mikołaj Pluciński.
Polska wyrasta na światowego lidera na rynku usług BPO. Dominujące w branży Indie i Chiny, których atutem wciąż jest cena, pokonujemy jakością usług, świadczonych w europejskim środowisku kulturowym.
Dzięki szybkiemu wzrostowi sektora nowoczesnych usług dla biznesu generowanych jest wiele nowych miejsc pracy. Tylko w centrach usług z kapitałem zagranicznym w połowie 2014 roku zatrudnionych było ok. 130 tys. osób. Najwięcej pracowników sektorowych skupia Kraków, Warszawa i Wrocław. Obserwatorzy rynku szacują, że w ciągu najbliższych trzech lat zatrudnienie w branży może wzrosnąć nawet o kolejne 100 tys.
Jak zaznacza Mikołaj Pluciński, na rozwoju segmentu usług dla biznesu korzysta wiele przedsiębiorstw współpracujących z firmami BPO/SSC. – Dzięki temu dodatkowe miejsca pracy powstają także w firmach z branży handlowej, transportowej, usług szkoleniowych, gastronomicznej, utrzymania czystości, czy ochrony. Wzrost sektora, związany jest też z dużym zapotrzebowaniem na biura, dlatego napędza także koniunkturę na rynku powierzchni biurowych w największych aglomeracjach w kraju – zwraca uwagę prezes TMF Poland.
Analitycy oceniają, że w tym roku oddana zostanie największa ilość biur w historii polskiego rynku. W wielu miastach to właśnie firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu są głównym najemcą biur. Większość projektów biurowych realizowanych poza Warszawą powstaje na potrzeby firm z tej branży. W Krakowie firmy świadczące usługi biznesowe zajmują ponad połowę całej powierzchni biurowej w mieście, w Łodzi i we Wrocławiu – ponad 40 proc., a w Trójmieście i Katowicach – niemal jedną trzecią, oblicza JLL.
Świetne oceny naszego kraju w globalnych rankingach, potwierdzające atrakcyjność inwestycyjną Polski i dobra kondycja rynku nieruchomości komercyjnych ściągają z kolei coraz więcej inwestorów, którzy dokonują u nas zakupów, głównie w segmencie handlowym i biurowym. Prognozy mówią, że wolumen transakcji inwestycyjnych w 2014 roku będzie większy niż sprzedaż ubiegłoroczna, która wyniosła ponad 3 miliardy euro.
Informacje o TMF
TMF Group jest globalnym dostawcą usług biznesowych, poprzez sieć 120 biur prowadzi działalność w 80 krajach na świecie. Firma założona została w Holandii w 1988 roku. W październiku 2008 roku TMF Group została zakupiona przez brytyjską firmę private equity Doughty Hanson & Co, co otworzyło drogę do fuzji z Equity Trust, która została sfinalizowana w czerwcu 2011 roku. Dzięki temu TMF Group zwiększyła swoją globalną obecność. Zatrudnia dziś ponad 5.000 pracowników w biurach na całym świecie.
TMF Poland, obecna w Polsce od 1995 roku, w swoich biurach w Warszawie i Katowicach zatrudnia ponad 150 wysokiej klasy specjalistów, którzy pomagają firmom sprawnie funkcjonować w wielu krajach, jak również koordynują obsługę firm prowadzących działalność w środowisku międzynarodowym (Globalizing Business). Profesjonalny zespół ekspertów świadczy usługi administracyjne w zakresie: księgowości, usług kadrowo-płacowych, usług bankowych, usług sekretarsko-korporacyjnych, sprzedaży gotowych spółek typy shelf-companies oraz wynajmu powierzchni biurowej. TMF Poland jest przygotowana do obsługi firm zatrudniających nawet 10 tysięcy pracowników.
Portfolio klientów TMF obejmuje wiodące firmy m.in. z branży energetyczej, farmaceutycznej, handlowej, IT, lotniczej, motoryzacyjnej, nieruchomości, produkcyjnej, telekomunikacyjnej, technologicznej, ubezpieczeń i wielu innych. TMF współpracuje z ponad 40% firm z listy S&P oraz Fortune 500.
Więcej na http://www.tmf-group.com/ i http://www.tmf-poland.pl/pl/
Dodatkowe informacje
PRESTIGE PUBLIC RELATIONS
tel. 022 820 75 00
Brak komentarzy
Przejdz do rozmowyBrak komentarzy!
Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.