Technologie odmieniają rekrutacje w polskich firmach
26 stycznia, 2015 0 komentarzyRośnie rola technologii w procesach rekrutacyjnych. Jak wynika z danych eRecruitera, platformy do zarządzania procesami rekrutacji i bazą kandydatów, niemal 5 mln przesłanych aplikacji rekrutacyjnych w 2014 r. zostało zweryfikowanych przy wsparciu tego narzędzia. Dla porównania w 2010 r. liczba ta wynosiła tylko 671 tys. Zmiana
w sposobie prowadzenia rekrutacji staje się faktem, szczególnie w grupie dużych firm, wśród których aż 53% korzysta z elektronicznych systemów rekrutacyjnych.1
Z nowoczesnych narzędzi rekrutacyjnych korzyści czerpią zarówno pracodawcy, rekruterzy jak
i sami poszukujący pracy. Jednym z takich narzędzi jest eRecruiter, łatwa w obsłudze internetowa platforma umożliwiająca sprawne i kompleksowe zarządzanie rekrutacjami w firmie. System wspiera przygotowanie ogłoszeń o pracę i jest zintegrowany z zewnętrznymi kanałami do ich publikacji, znacząco ułatwia selekcję aplikacji oraz komunikację z kandydatami.
W efekcie skraca czas trwania rekrutacji, obniża jej koszty i pozytywnie przekłada się na candidate experience, czyli pozytywne wrażenia kandydatów z procesu rekrutacji.
40% firm stawia na technologie w rekrutacji
Rosnące zainteresowanie pracodawców elektronicznymi systemami do prowadzenia rekrutacji potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Pracuj przez Millward Brown. Wynika z niego, że aż 40% zapytanych przedstawicieli firm wykorzystuje narzędzia technologiczne do zarządzania rekrutacjami. Przy czym popularność ATS-ów (Applicant Tracking System) rośnie wraz z wielkością firmy. Najczęściej przy pomocy zaawansowanych technologicznie narzędzi prowadzone są rekrutacje w dużych firmach (53%), prawie jedna trzecia w średnich (31%), a w małych 16% zapytanych przedstawicieli firm wspiera się systemami elektronicznymi poszukując nowych pracowników. To zrozumiałe, że chętniej po takie narzędzia sięgają większe firmy o rozbudowanej strukturze, w których wymiana informacji
i kontrola nad procesami rekrutacyjnymi jest dużo trudniejsza niż w mniejszych podmiotach. Bardzo często są to podmioty posiadające dedykowane zespoły HR Business Partnerów, dla których platformy rekrutacyjne są nie tylko wsparciem w zarządzaniu całym procesem rekrutacyjnym, ale także w codziennej komunikacji i współpracy z biznesem – komentuje Marcin Sieńczyk, dyrektor zarządzający eRecruitment Solutions, właściciela aplikacji eRecruiter.
Niemal 5 mln aplikacji
W 2014 r. liczba projektów rekrutacyjnych prowadzonych z wykorzystaniem aplikacji eRecruiter przekroczyła poziom 63 tys. Jeszcze w 2010 r. było to tylko niecałe 4,5 tys., czyli w ciągu 4 lat liczba rekrutacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii zwiększyła się prawie czternastokrotnie. Rośnie w szybkim tempie także liczba nadsyłanych przez ATS aplikacji.
W ciągu minionych dwunastu miesięcy prawie 5 mln CV zostało zweryfikowanych przy pomocy systemu eRecruiter, który umożliwił firmom efektywne wyłowienie najbardziej wartościowych kandydatów – dodaje Marcin Sieńczyk.
Ogromny postęp w obszarze elektronicznej rekrutacji związany jest z jednej strony z potrzebą szybkiego i skutecznego poszukiwania pracowników, ale również z pojawieniem się nowych pokoleń, które nieco inaczej zachowują się na rynku pracy. Młodsze pokolenia dużo czasu spędzają wirtualnie, na wybrane stanowisko aplikują coraz chętniej mobilnie i cenią sobie szybką informację zwrotną od pracodawcy. Nowoczesne technologie są naturalnym sprzymierzeńcem dynamicznych zmian na rynku pracy i coraz więcej pracodawców zdaje sobie z tego sprawę. Jestem przekonany, że elektronizacja procesu rekrutacyjnego w Polsce będzie postępować, wzorem Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej – podsumowuje Marcin Sieńczyk.
W materiale wykorzystano wyniki badania Millward Brown przeprowadzone na zlecenie Grupy Pracuj w październiku 2014 r. Respondentami było 515 przedstawicieli firm zatrudniających co najmniej 10 pracowników. Badanie przeprowadzona metodą sondażu telefonicznego CATI.
***
eRecruiter to internetowa aplikacja do zarządzania procesami rekrutacji i bazą kandydatów (z ang. applicant tracking system). Umożliwia zbieranie aplikacji kandydatów, które można przeszukiwać i sortować na różne sposoby, w celu selekcji i rekrutacji odpowiednich pracowników. Dodatkowo, pracodawca może w niej tworzyć, a następnie publikować ogłoszenia rekrutacyjne na firmowej stronie www, na wybranych portalach pracy i w mediach społecznościowych. eRecruiter ułatwia też zarządzanie komunikacją z kandydatami. Usługa oferowana jest w modelu SaaS (Software as a Service).
eRecruiter jest produktem eRecruitment Solutions sp. z o.o. Firma należy do Grupy Pracuj S.A., właściciela m.in. portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl. Więcej informacji: www.erecruiter.pl.
Dodatkowych informacji udzielają:
Anna Częścik
Specjalista ds. PR, Grupa Pracuj S.A.
e.: anna.czescik@pracuj.pl
tel.: (22) 373 75 15, m.: 666 357 923
Sylwia Maj
Account Manager, ZOOM bsc
e.: sylwia.maj@zoom-bsc.pl
m.: +48 503 701 452
1 Źródło: Badanie konkurencyjności Grupy Pracuj.
Brak komentarzy
Przejdz do rozmowyBrak komentarzy!
Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.