Skuteczny marketing – pierwsze kroki
30 marca, 2018 0 komentarzyZ roku na rok jesteśmy świadkami rozwoju i powstawania innowacyjnych rozwiązań. Kolejne technologie, urządzenia i platformy dają nam coraz to nowe możliwości rozwoju i zarobku. Ostatnie lata pokazały nam, że przyszłość handlu leży w branży e-commerce. To właśnie w internecie robi się coraz więcej zakupów na coraz to większą skalę. Ostatnie wydarzenia takie jak zakaz handlu w niedziele tylko wzmacniają udział sklepów internetowych w ogólnej sprzedaży, zarówno detalicznej, jak i hurtowej. Dzięki temu coraz więcej ludzi decyduje się na przeniesienie swojego biznesu do sieci lub założenie swojego pierwszego sklepu internetowego. Nie jest to jednak takie trywialne, jakby się mogło wydawać, a prężnie działający sklep to wynik wielu różnych działań. Jedną z kwestii, na którą zwrócić należy szczególną uwagę, jest marketing, który w branży internetowej odgrywa kluczową rolę.
Marketing internetowy – od czego zacząć?
Mówiąc o marketingu internetowym, nie możemy zacząć inaczej niż od Social Mediów. To właśnie one wydają się naturalnym, pierwszym krokiem na drodze do skutecznej promocji sklepu w internecie. Udział social mediów w generowaniu ruchu organicznego jest ogromny, a jego umiejętne wykorzystanie może skutecznie zamienić martwy sklep w przysłowiową żyłę złotą. Jak się do tego zabrać? Przede wszystkim należy zacząć od utworzenia profili w najpopularniejszych serwisach. Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat – żaden z nich nie powinien być nam obcy. Sam Facebook zanotował w zeszłym roku 2 miliardy użytkowników, co czyni go nie tylko największym serwisem społecznościowym na Ziemi, ale największym serwisem w ogóle. Mając dostęp do tak wielu potencjalnych klientów, musimy zadbać o to, aby wypaść jak najlepiej. Każdy opublikowany przez nas post powinien być przemyślany i przydatny dla klienta, ponieważ publikowanie bezwartościowych treści może poważnie zaszkodzić naszej marce. Pamiętajmy, że marketing to broń obosieczna i równie szybko co zyskać, możemy stracić.
Skuteczna kampania reklamowa
Kolejną z kwestii, którą powinniśmy się zająć, pracując nad marketingiem dla naszego interesu, jest odpowiednia kampania reklamowa. Obecnie mamy dostęp do wielu narzędzi płatnej reklamy – reklamy na Facebooku, Google AdWords, Google Zakupy czy chociażby reklama na Instagramie, wszystkie te źródła to doskonały sposób na dotarcie do milionów użytkowników, trzeba jednak uważać, w jaki sposób to zrobimy. Skuteczna kampania reklamowa to nie tylko ogromny budżet i agresywna polityka. Umiejętne skonstruowanie kampanii wymaga bowiem nie tylko środków, ale również wiedzy doświadczenia. Dlatego też tak ważna jest współpraca ze specjalistami. Zlecając np. kampanię Google Zakupy profesjonalnej agencji reklamowej, mamy pewność, że będzie ona zgodna z obecnie panującymi trendami i nowościami. A którą platformę wybrać na początek? Google Zakupy, Reklamy na Facebooku czy może AdWords? To już zależy głównie od targetu, w który celujemy i budżetu, jaki posiadamy. Tutaj również z pomocą przyjdą nam profesjonaliści, którzy zoptymalizują kampanię nie tylko pod kątem skuteczności, ale również budżetu, który posiadamy.
Brak komentarzy
Przejdz do rozmowyBrak komentarzy!
Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.