Aktualności

Budowanie dobrych relacji z Klientami

Budowanie dobrych relacji z Klientami

5 października, 2010 0 komentarzy

Praca z ludźmi i dla ludzi to rodzaj działalności o charakterze społecznym, do której należy zawód asystentki i sekretarki. Odpowiednie predyspozycje, umiejętności radzenia sobie w komunikacji interpersonalnej i rozpoznawanie potrzeb innych, są niezbędnymi elementami skutecznej współpracy z ludźmi. Co ponadto stanowi o efektywnej obsłudze Klientów?

 

10%

  • wiedza zawodowa, znajomość produktu
  • wiedza technologiczna

15%

  • umiejętność sprzedaży
  • umiejętność przekonywania
  • umiejętność prezentacji towaru
  • umiejętność negocjacji

25%

  • aktywne słuchanie
  • komunikowanie
  • zadawanie pytań
  • język ciała

50%

  • pozytywne nastawienie
  • zaangażowanie
  • wiara w siebie
  • entuzjazm
  • motywacja

Obsługa Klienta to proces polegający na poznawaniu i zaspokajaniu jego potrzeb.
Potrzeba jest przyczyną, dla której Klient podejmuje działania zmierzające do załatwienia sprawy

Klienci różnią się między sobą, chociaż wszyscy chcą tego samego – zaspokojenia którejś ze swoich potrzeb. Dlatego podstawą w nawiązaniu dobrej z nim relacji jest jak najszybsze rozpoznanie jego potrzeby. Pierwsze wrażenie, jakie zrobi na nas Klient, wykorzystujmy więc raczej do określenia tego, czego on potrzebuje i czego w związku z tym od nas oczekuje, a nie do oceny jaki on jest. W przeciwieństwie do nas, Klient będzie jednak sugerował się tzw. „pierwszym wrażeniem„,  jakie odniósł w kontakcie z nami i naszą firmą.

Klienci bardzo wysoko cenią kompetencje i uczciwość, dlatego należy zrobić wszystko, aby zyskać taką opinię w ich oczach. Im więcej osób będzie wiedzieć o naszej wysokiej kompetencji, tym więcej Klientów będzie miało ochotę skorzystać z naszej oferty. Jest to niewątpliwie zachęta do skorzystania z usług naszej firmy, która może spowodować wzrost ilości Klientów, a dobra „fama” o nas rozniesie się szybko. Postępujmy więc  tak, aby Klient miał przekonanie, że nie ma dla nas nic ważniejszego niż on sam i sprawa, z którą przychodzi.

Kontakt z Klientem odbywa się głównie poprzez rozmowy, a zatem przestrzegajmy zawsze wskazówek poprawnego komunikowania się. Czasami może się zdarzyć spór lub nawet konflikt. Nie przerażajmy się tym – bądźmy przygotowani na trudne sytuacje. Starajmy się być jednak uprzejmi i słowni. Humor też nie zaszkodzi, a nawet sprzyja nawiązywaniu dobrych relacji.

Napisany przez: Kinga Kaszuba
Źródło: www.portaldlasekretarek.pl

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

<