Aktualności

Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół

Budowanie relacji w firmie. Jak stworzyć zaangażowany i zadowolony zespół

17 września, 2014

Tytuł oryginału:What people want: A manager’s guide to building relationships that work

Autor: Terry R. Bacon

Tłumacz: Agata Błaż

Język oryginału: angielski

Data wydania: wrzesień 2014

ISBN 13: 978-83-7489-568-2

Numer wydania: pierwsze

Oprawa: miękka ze skrzydełkami

Format: 155 x 235 mm

Liczba stron: 240

Cena detaliczna: 39,90 zł

Patronaty: Personel i zarządzanie, Magazyn SUKCES

Notka

Nie od dziś wiadomo, że silne relacje międzyludzkie opierają się przede wszystkim na dobrej komunikacji. Nie inaczej jest w środowisku zawodowym. Atmosfera w miejscu pracy często przekłada się na wyniki i wizerunek firmy. W szczególności relacja przełożony – podwładny jest relacją skomplikowaną i trzeba nad nią pracować, aby opierała się na wzajemnym szacunku, zaufaniu i wspólnym dążeniu do celu.

Pierwsze pytanie, jakie powinien zadać sobie dobry menedżer, może się wydawać banalnie proste: „Czego potrzebują moi podwładni?”. Okazuje się jednak, że potrzeby pracowników są przez przełożonych spychane na dalszy plan, co według Terry’ego R. Bacona jest poważnym błędem. Jego książka pomoże Ci zmienić swoje przyzwyczajenia dotyczące pracy z grupą i stworzyć zespół, który będzie chciał razem działać na rzecz firmy. Dzięki wskazówkom Bacona dowiesz się, co robić, aby stać się autorytetem i partnerem dla podwładnych. Jeśli zmienisz swoje dotychczasowe nawyki i zastosujesz się do jego rad, przekonasz się, o ile lżej pracuje się Tobie i Twoim pracownikom.

Siedem najważniejszych potrzeb:

  • poczucie, że inni mi ufają

  • poczucie rozwoju

  • poczucie własnej wartości

  • poczucie kompetencji i fachowości

  • poczucie docenienia

  • poczucie podekscytowania

  • poczucie zaangażowania

O autorze

Terry R. Bacon studiował biznes i zarządzanie w Wharton School, University of Chicago, Stanford University i Harvard Business School. W latach 2007–2010 był co roku wymieniany przez magazyn „Leadership Excellence” jako jeden ze stu najwybitniejszych na świecie myślicieli w dziedzinie przywództwa. Jest wspólnikiem i naukowcem w Korn/Ferry Institute, ośrodku badawczym Korn/Ferry International, firmy będącej światowym liderem w dziedzinie badania talentów i zarządzania. Od ponad trzech dekad współpracuje z organizacjami międzynarodowymi jako innowator, nauczyciel, trener i konsultant w zakresie przywództwa, zarządzania, rozwoju przedsiębiorstw i umiejętności interpersonalnych. W 1989 roku założył Lore International Institute, prestiżową firmę koncentrującą się na rozwoju menadżerów szczebla wyższego, która w 2008 roku została włączona do Korn/Ferry International.

Bacon jest płodnym pisarzem i mówcą. Jest autorem i współautorem ponad stu książek, artykułów, skryptów i opracowań badawczych. Nakładem Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego ukazały się dotąd: Sposób na opornych (2013) i Sztuka skutecznego przywództwa (2013). Bacon zajmuje się takimi zagadnieniami, jak: przywództwo w trudnych czasach, zrównoważone przywództwo, szacunek, odpowiedzialność, cykl rozwojowy firmy, sprzedaż oparta na odkrywaniu wewnętrznych motywów, oczekiwania podwładnych wobec menadżerów, liderzy prowadzący liderów, ideologiczne podstawy coachingu zorientowanego na klienta, zarządzanie firmą międzynarodową, tworzenie relacji z klientem, analiza behawioralna a doświadczenie klienta oraz tworzenie kadry kierowniczej szczebla wyższego.