Pierwsze kroki w e-commerce, jaką platformę sklepową wybrać?
28 sierpnia, 2018 0 komentarzyJeśli już zacząć sprzedawać to na pewno w internecie. Brak problemów z miejscem w dobrej lokalizacji i zdecydowanie mniejszy budżet potrzebny na start to nie jedyne atuty takiego rozwiązania. Sklep internetowy w odróżnieniu od sklepu stacjonarnego pozwoli nam również sprzedawać w niedzielę! Co ciekawe, zupełnie automatycznie bez angażowania nas i zabierania czasu wolnego, który możemy poświęcić rodzinie lub sobie.
Dzięki automatyzacji wielu procesów w sklepie internetowym cały proces zakupowy przebiega w zasadzie automatycznie. Do nas należy jedynie wystawienie produktu a następnie zapakowanie go i wysłanie do klienta. E-commerce ułatwia czy wręcz wyręcza nas z wielu takich procesów, dzięki czemu nakład czasu pracy jest znacznie mniejszy niż w stosunku do sklepu stacjonarnego tej samej wielkości.
Czy muszę zostać programistką, aby prowadzić sklep online?
Istnieją dwa podstawowe podziały sklepów internetowych. Takie które, jednorazowo kupujesz, instalujesz, samemu konfigurujesz i następnie prowadzisz. Oraz takie gdzie gdzie wykupujesz comiesięczny abonament, za to w ramach tego abonamentu istnieje dostęp do działu wsparcia, a Twój sklep jest cały czas aktualizowany. Taki rodzaj platformy sklepowej to SaaS (Software as a Service, oprogramowanie jako usługa).
Zdecydowanie tego typu “usługi sklepowe” są lepszym rozwiązaniem dla osób, które mają pomysł na biznes i chcą się skupić na jego prowadzeniu, a nie dokształcać z informatyki.
Zakres usług platform sklepowych
Mimo, że firm sprzedających sklepy internetowe w standardzie SaaS na rynku jest wiele, to przekrój ich gwarantowanych usług jest jednak bardzo różny. Aby usługi sklepowe dla osoby, która chce prowadzić biznes, a nie tracić czas na kwestiach technicznych były faktycznie wygodne muszą spełniać kilka cech.
Pomoc techniczna i obsługa klienta. Szybki dostęp do infolinii, gdzie dostaniemy wyczerpujące informacje na interesujący nas temat, a nie zostaniemy odesłani do innego działu jest priorytetowy.
Darmowe szkolenia na start. Sklepy internetowe pracujące jako SaaS są najczęściej bardzo złożonymi narzędziami. Nauczenie się podstawowych opcji samemu mogłoby zająć dużo czasu. Darmowe szkolenia na start nie tylko przyspieszają naszą pracę, ale też są jasną dla nas informacją. Firma sprzedająca nam platformę jest jej pewna i nie boi się kontaktu z klientem.
Stały rozwój usługi. E-commerce jest bardzo dynamicznym rynkiem. Codziennie powstają nowinki, które mogą odmienić sposób prowadzenia sklepu internetowego. Ważnym jest, aby firma, która opiekuje się Twoim sklepem trzymała rękę na pulsie i dostosowywała swoje usługi do najnowszych rozwiązań.
Bezpieczeństwo danych Twoich klientów oraz twojego sklepu. Bezpieczeństwo danych jest kwestią priorytetową prz prowadzeniu sklepu internetowego. Już nawet nie chodzi o spełnienie standardów prawnych i dostosowanie do RODO, ale o realne zabezpieczenie. Równie ważne jest zabezpieczenie sklepu przed atakami, wirusami oraz tworzenie systematycznych kopii zapasowych.
Dodatkowe funkcje sklepu internetowego
Wymienione wyżej aspekty to niezbędny standard, aby móc rozważać daną platformę sklepów internetowych. Dobre firmy posiadają również zakres usług dodatkowych, w których możesz przebierać i włączać gdy tylko potrzebujesz. Na pewno warto zwracać uwagę na takie dodatkowe usługi, które i tak należy wdrożyć, ale wiąże się to z dodatkową pracą i opłatami. Na przykład zorganizowanie usług kurierskich lub podpisanie umowy i wdrożenie na stronę bramek płatności internetowej. Obecnie każdy sklep musi przyjmować zwroty, więc dobrze było by i ten proces mieć zautomatyzowany oraz wygodny do obsługi. Podobnie połączenie z Allegro, Ceneo, ustawianie promocji, czy wiele wiele innych dodatkowych funkcji.
Nasz wybór
Wszystkie wspomniane wyżej funkcje posiada usługa sklepowa IdoSell Shop (dawniej nazywana IAI-Shop). Jest to usługa nieprzerwanie rozwijana od 2000 roku przez firmę IAI S. A.. Posiada ona tysiące opcji, a przy tym jest łatwa w obsłudze, stosunkowo tania i posiada najlepszą obsługę klienta. Z tej usługi skorzystała projektantka mody Agata Kortas (kortas.pl), Anna Lewandowska (foodsbyann.com), rodzina Państwa Dmowskich (scandinavianbaby.pl) czy Sylwia Majdan (SylwiaMajdan.com).
Sklepy internetowe korzystające z usługi IdoSell Shop są najczęściej opatrzone logo firmy w stopce sklepu. Sprawdź samemu czy czasem Twój ulubiony sklep online nie korzysta z tej platformy sklepowej i zainspiruj się!
Brak komentarzy
Przejdz do rozmowyBrak komentarzy!
Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.