Aktualności

Polska menedżerka na drodze do sukcesu

Polska menedżerka na drodze do sukcesu

16 czerwca, 2010 0 komentarzy

Studia ukończone z wyróżnieniem, obrona pracy magisterskiej na bardzo dobry, to dopiero początek drogi do sukcesu. Młode, ambitne, pełne wiary we własne siły kobiety stają u progu kariery nie wiedząc jeszcze jak długa droga przed nimi. Co wyróżnia Polki dążące do sukcesu i jakie błędy popełniają na początku kariery?

Młode Polki kończąc studia zbyt często dopiero wtedy stają twarzą w twarz z rynkiem pracy. Podstawowym błędem jest budowanie CV, czyli życiorysu, który zawiera zbyt mało doświadczeń wpływających na wartość pracownika.

Młode kobiety wchodząc w nową rolę – pracownika i zamykając rozdział kształcenia, często nie mogą się odnaleźć w nowej sytuacji. Na pozór każde CV i list motywacyjny powinno wyglądać poważnie i wręcz sztampowo. Tymczasem pracodawcy zwracają uwagę właśnie na oryginalność, wyjście z konwenansu. Typowy życiorys jakich wiele w internecie dawno przestał być pretekstem do zaproszenia kandydata na rozmowę kwalifikacyjną. Również rozmowa odgrywa bardzo ważną rolę w procesie rekrutacji, często jest to ogromny stres, który nie powinien przysłaniać atutów pracownika.

Ambitne, młode kobiety, które podejmują pracę, czyli kolejne życiowe wyzwanie, szybko są oceniane jako zaangażowani, oddani pracownicy. Ich rzetelność wynika głównie z wartości, których posiadanie w życiu prywatnym jest wyznacznikiem sukcesu zarówno zawodowego, jak i prywatnego. Czym jest sukces dla pracujących Polek? Według badania Talent Club dom nad morzem, w górach lub za granicą (32% respondentek deklaruje, że tak, a 45% raczej tak) czy luksusowy samochód (29% tak, 52% raczej tak), to dla kobiet synonimy sukcesu, które służą nie tylko im, ale również rodzinie. Dodatkowo polskie menedżerki wskazały na inne elementy, które dla nich są wyznacznikiem sukcesu i osiągnięć tj. karta Diners Club z ubezpieczeniem na 1 milion $ (30% odpowiedzi na tak i 29% raczej tak), możliwość uczęszczania do dobrych restauracji (17% tak, 38% raczej tak), zegarek prestiżowej marki (22% tak, 38% raczej tak) czy jacht (22% tak, 31% raczej tak).

Badania ankietowe pokazały, że miarą zawodowego spełnienia Polek są głównie wartości niematerialne. O sukcesie polskiej menedżerki świadczą przede wszystkim szacunek wśród kontrahentów i wśród podwładnych. W drugiej kolejności są to przyznawane nagrody, wyróżnienia, uznanie przełożonych oraz publikacje i cytowanie w prasie branżowej – powiedziała Anna Wilk, socjolog z Uniwersytetu Wrocławskiego, ekspert programu Talent Club. Mniej, ale nadal istotne dla kobiet są zaproszenia na konferencje i wernisaże.

Początek kariery bywa trudny ze względu na to, że nadal zbyt często uczelnie przygotowują młodych wyłącznie teoretycznie, nie ucząc przetrwania na drodze, która następuje po okresie zdobywania wykształcenia. Polskie menedżerki to jednak osoby ambitne, o jasno sprecyzowanych poglądach. Zależy im na rozwoju zawodowym, a przez to są bardziej zdeterminowane, choćby przy szukaniu satysfakcjonującej i ciekawej pracy. Choć droga do tego nie jest łatwa i wymaga pokonywania wielu trudności, badania Talent Club pokazują, że u szczytu kobiety czują się spełnione.

***

Dane demograficzne
Na ankietę internetową „Synonimy sukcesu, prestiżu” odpowiedziało 290 osób. Badani to
w większości (59%) mieszkańcy dużych miast, przy czym aż 37% z nich mieszka w centrum metropolii. Przeważają osoby młode stanowiące 77% wszystkich badanych, w tym aż 41% jest na początku swojej kariery (do 30 roku życia). Respondenci biorący udział w badaniu to osoby wykształcone:
w kierunkach technicznych (29%), humanistycznych (28%) lub doszkalający się na studiach podyplomowych (24%) lub doktoranckich (4%).

O programie Talent Club
Talent Club to ogólnopolski program edukacyjny dla polskiej kadry menedżerskiej. Celem programu jest zachęcanie menedżerów do rozwijania swoich talentów, umiejętności i pogłębiania wiedzy przy wykorzystaniu specjalnych testów i platformy e-learningowej dostępnej na stronie www.talentclub.pl. Partnerami merytorycznymi programu są: Extended Disc Polska, Learn Up, Akademia Leona Koźmińskiego, Instytut Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego, Morgan Brown Group, Time for Team oraz Kancelaria Malinowski, Płachta & Wspólnicy. Program wspiera PKPP Lewiatan.

Organizatorem i pomysłodawcą Talent Club jest firma Diners Club Polska.

O Diners Club
Organizatorem i głównym pomysłodawcą programu Talent Club jest firma Diners Club Polska, która jest częścią najstarszego wystawcy kart płatniczych i najbardziej znanej niebankowej instytucji na świecie – Diners Club International. Więcej na: www.dinersclub.pl

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

<