Top Class: Aktualnie jest Pani na etapie wdrażania nowego przedsięwzięcia – studium MODA MEDIA MARKETING, które powstaje we współpracy z renomowaną warszawską uczelnią.
Monika Jaruzelska: Tak, powstaje nowy projekt pod nazwą Studium MODA MEDIA MARKETING, skierowany do osób, które łączą zainteresowania humanistyczne i pasjonują się też modą, kulturą masową i mediami. Jest to projekt, który powstaje we współpracy ze Szkołą Wyższą Psychologii Społecznej. Kurs ten daje przepustkę do świata wielkiej mody i jest jedynym tego typu projektem w Polsce.
TC: Do kogo skierowana jest oferta studium?
MJ: Studium skierowane jest do ludzi pragnących realizować swoje zawodowe pasje w szeroko rozumianym świecie mody, stylizacji i mediów z tym związanych (prasa, radio, telewizja) oraz profesjonalistów pracujących w branży modowej, w tym stylistów, fryzjerów, projektantów, którzy chcieliby pogłębić kulturoznawczą, historyczną czy estetyczną wiedzę związaną ze swoją pracą.
TC: Wykładowcy studium to grono specjalistów – wśród nich są badacze kultury, medioznawcy i eksperci z branży modowej. Jaka jest Pani rola w tym projekcie?
MJ: To prawda, wspólnie z profesorem Wiesławem Godzicem – wybitnym kulturoznawcą i medioznawcą, prorektorem SWPS w Warszawie – udało nam się zebrać prężną grupę specjalistów. Wykłady poprowadzą między innymi: Prof. dr hab. Wojciech Burszta, Dr Mirosław Pęczak (Antropologia mody), Prof. dr hab. Wiesław Godzic (Moda na ekranie) oraz Ewa Braun (Historia ubioru i mody) i Joanna Bojańczyk. Natomiast ja będę prowadzić zajęcia „Moda: Teoria i praktyka”. W ramach tych zajęć będę chciała pokazać modę od kuchni – odwiedzić firmy modowe, zarówno te luksusowe jak i z masowej półki. Zaplanowałam spotkanie z Dorotą Williams – Szefową Zespołu Stylizacji i Charakteryzacji TVN, która opowie nam m.in. o tym, jak powstają kostiumy do takich programów jak „Taniec z Gwiazdami” czy do seriali np. „Niania”. Najlepsza polska makijażystka – Gonia Wielocha – wprowadzi w świat make-up’u a Robert Kupisz – najbardziej rozpoznawalny fryzjer i twarz L’Oréal Polska – opowie o historii fryzur i sławnych stylizacjach. Zajęcia zakończą się pokazem mody, do którego uczestników przygotuje Karolina Malinowska – polska top modelka i jedna ze słuchaczek studium.
TC: Czym jest luksus dzisiaj?
MJ: Dzisiaj luksusem wydaje się przede wszystkim posiadanie wolnego czasu dla siebie samego, brak pośpiechu i ucieczka od wpisanego w naszą codzienność zgiełku. Luksus to wygoda.
TC: Czy Pan i – mama 6-letniego dzisiaj Gustawa i kobieta biznesu – doświadcza takiego luksusu?
MJ: W tym kontekście wolny czas jest dużym luksusem, na który czasami sobie pozwalam. Ale jak większość kobiet, które mają dzieci i są aktywne zawodowo, mam uczucie poczucia winy, że nie poświęcam wystarczającej ilości czasu i uwagi dziecku. Na szczęście niedługo jedziemy w góry i przez dwa tygodnie będziemy razem.
TC: W jednym z wywiadów wspomniała Pani, że Gucio „jest opiekuńczy ale ma również autorytarny charakter. Lubi pokazać, że sam o czymś zdecydował”. Czy coś w tej kwestii się zmieniło, jaki jest dzisiaj Gustaw?
MJ: Ta kwestia się nie zmieniła…. Gucio jak na 6 –latka ma bardzo silną osobowość, wie czego chce, ma bardzo sprecyzowane zainteresowania humanistyczne – interesuje się mitologią, historią i geografią. Przed nami właśnie kolejne wyzwanie – egzaminy do zerówki.
Zdjęcie: Marcin Samborski
Make-up: Ewa Pałdyna
Produkcja sesji: Pini Studio
Sesję zdjęciową zrealizowano w hotelu: Dwór Kaliszki – www.dworkaliszki.pl
Źródło: www.magazyntopclass.pl
Brak komentarzy
Przejdz do rozmowyBrak komentarzy!
Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.