Aktualności

Zapunktuj wydając – oszczędzisz

Zapunktuj wydając – oszczędzisz

23 lutego, 2012 0 komentarzy

Budując lojalność swoich klientów, firmy tworzą coraz ciekawsze i efektywniejsze narzędzia marketingowe. Jednym ze skuteczniejszych i sprawdzonych sposobów jest program lojalnościowy, dzięki któremu możemy otrzymywać dodatkowe benefity za częste zakupy u konkretnego dostawcy programu.

Jak pokazują badania prowadzone przez Reichheld i Sasser przedsiębiorcom zależy na długotrwałym i mocnym kontakcie z klientem. Zaangażowanie klientów z firmami i budowanie prawdziwej lojalności, polega przede wszystkim na stworzeniu dla nich interesujących ofert pozwalających wrócić do danego sklepu. Dzięki zwiększeniu liczby klientów, firmy mogą podnieść swój zysk od 25% do 80%, w zależności od rodzaju wybranej działalności.

Punkty – złap i wymień na nagrodygosport-kartyZbieranie punktów to obecnie najczęściej wykorzystywany model programów lojalnościowych. Premiowanie zakupów punktami, odbywa się zazwyczaj za pomocą karty. Dzięki niej klient ma możliwość otrzymania zniżek, promocji na określone usługi lub produkty. To dzięki otrzymanym kartom, wracamy do danego sklepu a nie konkurencyjnej firmy. Rabaty czy też możliwość wybrania sobie nagrody sprawiają, że posiadacz takiej karty może poczuć się doceniony przez firmę, co za tym idzie wzrasta jego lojalność i pozytywny stosunek do marki. Badanie ,,Programy lojalnościowe z perspektywy użytkowników” przeprowadzone przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w 2011r pokazuje, że ponad połowa uczestników programów lojalnościowych nosi w portfelu karty, zapewniające zniżki cenowe lub naliczanie punktów, które potem wymieniane są na nagrody. Analiza uzmysławia ogromny potencjał takich programów i pokazuje, że konkretna marka może stać się dla nas czymś naprawdę bliskim. Zdecydowanie najwięcej użytkowników kart lojalnościowych to klienci marketów (ok. 60%), sieci paliwowych (ok. 53%) i telefonii komórkowych (blisko 38%).

Na stacji, w aptece…

To właśnie koncerny paliwowe stały się pierwszymi firmami w Polsce, które zaczęły wprowadzać do swojej oferty programy lojalnościowe.  Obecnie istnieje takich programów pięć:  Partner Club na stacji BP, Smart na stacjach Shell, Vitay i koncern PKN Orlen, Program Navigator Grupy Lotos oraz sieć stacji Statoil w programie Premium Club. Podstawową różnicą programów jest system przyznawania punktów, dlatego warto wybrać dla siebie ten odpowiedni. Programy lojalnościowe mogą również przyciągać klientów do poszczególnych aptek. To Ogólnopolski System Ochrony Zdrowia umożliwia aptekom stworzenie możliwości realizacji wielu takich programów przez producentów leków czy też hurtownie farmaceutyczne.  Zachęcając nas do kupowania konkretnych leków, dostajemy punkty i możliwość wymiany ich na bony towarowe. Z taką formą promocji, możemy spotkać się w wielu miejscach, dlatego aby zdobyć przychylność klientów warto pomyśleć o jak  najatrakcyjniejszej ofercie.

Promocje, które trwają cały rok

Coraz więcej stałych klientów zyskują również sieci sklepów z artykułami sportowymi, czego dobrym przykładem jest program lojalnościowy przygotowany przez Go Sport. Klient przystępujący do programu, na wstępie dostaje 10% zniżki na rowery, sprzęt fitness i kulturystyczny marki Go Sport oraz 25% rabatu na pozostałe produkty oznaczone tą marką. Każda wydana złotówka, to jeden punkt, naliczany już od pierwszych zakupów. Kiedy uzbieramy ich 450, dostajemy 15% zniżki na artykuły w sklepie. Asortyment jest tak wielki, że zaspokoi z pewnością najbardziej wymagających klientów. Go Sport, wprowadzając ten system miał na celu wprawienie swoich klientów w jak najlepszy nastrój przez cały rok, co tłumaczy nazwę karty programu – ,,FeelGood!”. Wypełnienie krótkiego formularza dostępnego przy kasie to jedyne co należy zrobić, aby dołączyć do programu. Na potrzeby karty FeelGood! uruchomiono specjalną infolinię oraz możliwość sprawdzenia stanu swojego konta przez Internet. Usługi te pokazują, że komfort po stronie klienta stał się głównym kryterium powodzenia akcji promocyjnej w sklepach.

Polski rynek ciągle dynamiczne ewaluuje i dlatego możliwość korzystania z programów lojalnościowych nie jest tylko priorytetem dużych firm, ale stała się przywilejem także mniejszych przedsiębiorstw. Programy i tworzone promocje są niezastąpionym elementem naszego rynku konsumpcyjnego. To właśnie dzięki nim możemy czerpać profity z wydawania pieniędzy oraz podtrzymywać pozytywne relacje między klientem a marką.

Kontakt dla prasy

Osoba kontaktowa: Kinga Litwińczuk
Komórka: +48 607072204
Email: kinga.litwinczuk@goodonegroup.pl

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

<