Międzynarodowe środowisko biznesowe, staje się w dzisiejszym świecie coraz częstszym standardem w firmach. Wiąże się to z korzyściami, jednak należy pamiętać także o przestrzeganiu kilku zasad. TBSCG firma z trzema siedzibami w Europie (Wrocław, Bruksela i Londyn) zatrudniająca specjalistów z 11 krajów świata, od Polski po Zimbabwe jest przykładem, w jaki sposób międzynarodowe środowisko biznesowe może być unikalną wartością firmy.
Wielokulturowe środowisko biznesowe przynosi firmie unikalne korzyści. Stéphane Hérès, Communications Director w TBSCG opisuje to w ten sposób: “największym, nieocenionym wręcz benefitem środowiska międzynarodowego w firmie jest różnorodność w sposobie postrzegania tej samej kwestii. Przykładowo, kiedy pracujemy nad nowym projektem, albo gdy jest jakiś problem, który trzeba rozwiązać – każdy z naszych pracowników może mieć inny pomysł na to rozwiązanie, może zaproponować inną drogę rozstrzygnięcia tego problemu, na co nikt inny w firmie by nie wpadł, i to jest ściśle związane z innym rodzajem myślenia, czasem postrzegania rzeczywistości, w kulturze, z której dany pracownik się wywodzi. Taka burza mózgów daje niesamowite efekty. To bezcenna wartość dodana wynikająca z międzynarodowego środowiska biznesowego w firmie”.
W międzynarodowym środowisku biznesowym należy jednak pamiętać o przestrzeganiu kilku żelaznych zasad. Wymieniają je Mark Andrews CEO w firmie TBSCG oraz Stéphane Hérès:
- Konieczność braku kryterium narodowościowego w doborze pracowników. „Po prostu zatrudniamy najlepszych specjalistów bez względu na narodowość. Potem w trakcie pracy nowozatrudnionego pracownika, okazuje się, że jego narodowość, korzenie kulturowe mogą przynieść firmie wartość dodaną – oprócz swoich fachowych umiejętności, mogą także wnieść inny sposób myślenia w pewnych kwestiach, związany z kulturą, z której pracownik się wywodzi. To wzbogaca firmę i w konsekwencji poszerza jej ofertę, zwiększa jej konkurencyjność.”- konkluduje Stéphane Hérès.
- Należy starać się wystrzegać wszelkich nieporozumień językowych. Komunikacja pisana w firmie musi być jak najbardziej jednoznaczna. „Jeśli chodzi o komunikację pisaną – e-maile czy np. Skype – trzeba być dokładnym. Przekaz pisany musi być tak jednoznaczny jak to tylko możliwe – bez miejsca na żadne wątpliwości” – dodaje Mark Andrews.
- Szacunek dla różnorodności kultur w firmie. Każdy naród jest bardzo specyficzny, trzeba uważać by nie zranić osobistych uczuć pracownika. Tradycja, kultura, religia pracowników muszą być bardzo szanowane.
- Stwarzanie równych szans awansu w firmie. Absolutnie niedopuszczalne jest też faworyzowanie jednych narodowości i np. blokowanie możliwości awansu pracownikom reprezentującym inne narody.
Autor: TBSCG
Kontakt dla mediów:
Stéphane Hérès
Mob: +33 659 774 790
Email: SHeres@tbscg.com
***
TBSCG (The Banyan Solutions Consulting Group) – międzynarodowa firma IT, specjalizująca się w integracji systemów CMS (działania on-centric), doradztwie IT oraz tworzeniu aplikacji mobilnych dla klientów biznesowych. Firma powstała 2003 roku, by wyjść naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu rynku na zintegrowane systemy zarządzania treścią dla klientów korporacyjnych. Wszelkie działania firmy mają na celu zaproponowanie rozwiązań, które wymiernie przełożą się na oszczędności klienta. Wśród klientów TBSCG znajdują się takie firmy jak: ELECTRABEL, TESCO, Crédit Agricole, LEGO, BNP/Fortis, Shell czy Felco. Dodatkowo firma TBSCG świadczy usługi takie jak: kompleksowe doradztwo IT, hosting, przygotowanie grafiki i treści strony firmy, pełne zarządzanie systemami CMS na życzenie klienta, implementacja systemów CMS klienta do przestrzeni mobile i social mediów. Firma posiada swoje biura w Londynie i Brukseli. Ponadto we Wrocławiu znajduje się centrum rozwoju firmy. Projektanci, oraz specjaliści zarządzania treścią znajdują się we wszystkich trzech biurach firmy. Stanowisko CEO w firmie pełni pan Mark Andrews.
Brak komentarzy
Przejdz do rozmowyBrak komentarzy!
Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.