Aktualności

Atrakcyjne treści a aktywizacja użytkowników mediów społecznościowych

Atrakcyjne treści a aktywizacja użytkowników mediów społecznościowych

26 sierpnia, 2015

Krótkie posty i materiały audiowizualne zachęcające do zapoznania się z artykułami pisanymi zgodnie z content marketingiem, publikowane niezbyt często – to potwierdzony sposób, aby zainteresować swoją marką użytkowników social media.

 Jak pokazuje raport Centrum Badania Opinii Społecznej „Internauci 2014”, 63 procent Polaków korzysta z internetu (w tym głównie mężczyźni do 34. roku życia), a liczba ta stale wzrasta. Tym samym sieć staje się nie tylko pierwszym źródłem informacji o wydarzeniach z Polski i świata, ale również miejscem, które zaczyna służyć jako główny komunikator społecznościowy. Dzieje się tak najczęściej za pośrednictwem platform: Facebooka, Twittera, Pinteresta, LinkendIna czy GoldenLine’a. Dla przykładu: wspomniany Facebook na początku roku zanotował blisko 1,4 mld użytkowników na całym świecie. Na FB loguje się codziennie 890 mln osób, w znacznej części (ponad 0,5 mld) używając do tego smartfonów i tabletów. Jak podaje Global Wex Index, w tej grupie konto profilowe na Facebooku posiada 13 mln Polaków.

 Budujemy markę i relacje z klientem

Social media stają się zatem atrakcyjnym miejscem działań budujących pozycję marki poprzez nawiązywanie kontaktu z klientem. A najlepiej sprawdza się w tym celu content marketing, czyli tworzenie wartościowych, a zarazem unikalnych treści. Ze wspólnej publikacji Content Marketing Institute oraz MarketingProfs pod tytułem „B2C Content Marketing: 2014 benchmarks, budgets and trends – North America” dowiedzieć się można, że specjaliści od marketingu treści najczęściej do promowania firm wykorzystują media społecznościowe (88%), artykuły na WWW oraz newslettery. Wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych na rzecz działań promujących firmy poprzez dystrybucję treści marketingowych poddała badaniu również agencja LeadBullet SA – wyniki zawarte zostały w raporcie „Badanie widoczności serwisów contentowych w social mediach”.

 Skuteczna nić porozumienia

Jak skutecznie porozumiewać się za pośrednictwem mediów społecznościowych z potencjalnymi klientami czy partnerami biznesowymi? Na pewno trzeba postawić na atrakcyjność treści i nadanie im odpowiedniego kształtu. Najczęściej branżowe publikacje przybierają formę poradników zawierających odpowiedzi na wiele pytań zadawanych w wyszukiwarkach, są to także testy i recenzje produktów oraz artykuły o najnowszych wydarzeniach z życia firmy. Wiedząc do jakiej grupy odbiorców ma być adresowana treść, trzeba ją tak skonstruować, aby trafiła w ich zainteresowania. Zgodnie z zasadą content marketingu ma ona na celu prezentować ofertę firmy, ale w sposób wyważony. Treść powinna być tym samym rzetelna, o charakterze eksperckim i wzbudzająca zaufanie czytelnika.

 Wrzuć post, obrazek, filmik

W jaki sposób najlepiej zasygnalizować nowy, wartościowy artykuł użytkownikom mediów społecznościowych i zachęcić ich do zapoznania się z treścią? Może to być np. post na profilu społecznościowym, który jednocześnie będzie linkiem przekierowującym na daną stronę WWW z konkretnym artykułem o marce/produkcie czy też docelowo prowadzący na witrynę samej firmy. Aby uatrakcyjnić wpis, dobrze jest zadać pytanie aktywizujące, dodać jakiś obrazek lub film. Ciekawie przygotowana treść może spotkać się ze spontanicznym odzewem i udostępnianiem jej innym internautom. Warto jednak pamiętać o tym, że publikacje marketingowe nie mogą być zbyt częste, żeby nie zniechęcić potencjalnego odbiorcy.

Aby przekonać się, czy działania content marketingu w social mediach przyniosą zamierzony efekt i zaaktywizują użytkowników portali społecznościowych zgodnie z naszymi oczekiwaniami, przydatne mogą okazać się badania oraz analizy związane z ruchem na stronie WWW firmy. Ich częstotliwość, jak i forma będą uzależnione od budżetu, który mamy na ten cel przeznaczony