Aktualności

Kobiety czy mężczyźni? Kto lepiej robi zakupy?

Kobiety czy mężczyźni? Kto lepiej robi zakupy?

9 lutego, 2016 0 komentarzy

Jakie są Polki? Nie tylko uchodzą za najpiękniejsze na świecie i romantyczne, lecz także rozważne w kwestiach zakupów. Mamy na to twarde dowody.

Mężczyźni może i są bardziej poukładani, a zakupy robią zgodnie z przygotowaną listą, jednak to właśnie kobiety dokładniej planują zakupy. W przeciwieństwie do panów panie nie skupiają się wyłącznie na zakupach komputerów czy innych sprzętów elektronicznych. Kupują wszystkie produkty, bo przecież kupują dla domu.

Jak wynika z najnowszego raportu Optima Finanse dla domu „Polka a finanse”:

  • 45 proc. kobiet planuje wydatki (31 proc. mężczyzn tego nie robi),
  • dla 76 proc. ważna jest cena produktu, a dla 54 proc. jakość,
  • 42 proc. kupuje coś dla dzieci, a 39 proc. dla partnera.

 

Zwyczaje zakupowe Polek

Prawie połowa Polek robi zakupy codzienne (46 proc.). Co kupują panie? Przede wszystkim jedzenie, buty i odzież, książki, prasę oraz kosmetyki i dekoracje do domu. Wśród miejsc, w których kobiety robią zakupy dominują: sklepy osiedlowe, bazary, supermarkety i galerie handlowe. Coraz częściej Polki doceniają też zakupy przez internet.

 

Zakupy i nie tylko, czyli jak oszczędzają kobiety?

Oprócz zakupów panie także chętnie odkładają pieniądze – zwykle w perspektywie rocznej (33 proc.). Natomiast 39 proc. panów nie ustala minimalnego okresu oszczędzania.

Na co oszczędzają kobiety:

  • 50 proc. na wakacje,
  • 24 proc. na drobne przyjemności,
  • 26 proc. nie ma określonego celu w oszczędzaniu.

 

Rozsądne planowanie zakupów to klucz do odpowiedzialnego zarządzania domowym budżetem. A ten niezmiennie pozostaje w rękach pań, które optymistycznie podchodzą do codziennych wyzwań i zawsze starają się znaleźć sposób na wyjście z trudnych sytuacji. Panowie muszą w tej kwestii jeszcze sporo się nauczyć.

Zobacz infografikę tutaj.

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

<