Mała-wielka firma na drodze do globalnego rozgłosu czyli laureaci programu THINK BIG UPC Biznes rok po wygranej
4 listopada, 2015 0 komentarzyPolskie firmy coraz śmielej wchodzą na rynek z dobrymi, dostosowanymi do bieżących trendów produktami i usługami, udowadniając inwestorom i klientom swój globalny potencjał. Z pomocą młodym innowatorom w pozyskaniu funduszy na rozwój biznesu i przystosowanie konkretnego pomysłu do realiów rynkowych od co najmniej kilku lat przychodzą inkubatory, akceleratory, fundusze seedowe i venture capital, czy tak ostatnio popularne, wyrosłe z trendu sharing community platformy crowdfundingowe. Wsparcie finansowe, jak i merytoryczne oferuje także konkurs THINK BIG, organizowany już po raz trzeci przez UPC Biznes.
Dobry pomysł to dopiero początek
Spełniony przedsiębiorca nie może jednak istnieć bez medialnej renomy. Dlatego decydujący dla zaistnienia małej, technologicznej marki w świadomości potencjalnych odbiorców i zdobycia przez nią cennego uznania w środowisku może okazać się np. udział w konkursie, promującym innowacyjne pomysły na rozwój biznesu. Przez ostatnie dwa lata mogli się o tym przekonać uczestnicy Think Big – programu dla małych firm z ambicjami globalnej ekspansji, organizowanego przez UPC Biznes.
Sygnowany w tym roku hasłem Go beyond borders! konkurs UPC, już po raz trzeci uhonoruje młodych przedsiębiorców z branży innowacyjnych technologii. Do udziału w Think Big organizatorzy programu zapraszają twórców firm, którzy w dłuższej perspektywie planują zagraniczną ekspansję swoich produktów i usług. Do wygrania jest w sumie 80 000 złotych oraz możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń z ludźmi mediów i technologii, mentorami biznesu i twórcami najbardziej rozpoznawalnych globalnych polskich marek , tj. z Rafałem Brzoską z Inpost, Łukaszem Wejchertem z Dirlango, Michałem Olszewskim – wiceprezydentem Warszawy, Bartłomiejem Golą – partnerem zarządzającym SpeedUp Venture Capital Group, Michałem Kaczmarskim – kierującym redakcją InnPoland, Romanem Młodkowskim – dziennikarzem biznesowym, czy Dariuszem Żukiem – prezesem i współtwórcą Polski Przedsiębiorczej.
Przyszłość rehabilitacji w rękach robotów
W lutym 2015 r. na najwyższym podium konkursu Think Big stanął, kierowany przez Michała Mikulskiego gliwicki Egzotech – autorzy pierwszego na świecie robota rehabilitacyjnego Luna EMG, przystosowanego do pracy z osobami cierpiącymi na schorzenia nerwowo – mięśniowe i zapewniającego diagnostykę stanu zdrowia pacjenta. Wkrótce po zakończeniu 2. edycji Think Big firma znalazła się m.in. w rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie 2015 organizowanym przez magazyn Brief.
Twórcy produktu, który od września tego roku pomaga pacjentom centrum rehabilitacyjnego Jagiellońskiego Centrum Innowacji w Krakowie przyznają:
– Wygrana w II edycji Think Big pozwoliła nam zrealizować opłaty związane z rozszerzeniem patentów PCT na Europę czy pokryć część kosztów związanych z bieżącą serią produkcyjną elementów robota. Do najnowszych sukcesów Egzotech można zaliczyć także zdobycie tytułu Social Innovator w prestiżowym konkursie MIT Tech Review – Innovators under 35 – dodaje Michał Mikulski.
Nauka w służbie rynku reklamy i rozrywki
Nie próżnuje też rozpoznawalna już na rynku pasjonatów technologii Leia Display System. Produktem oferowanym przez firmę jest ekran, pozwalający uzyskać efekt zawieszenia obrazu w powietrzu, za pomocą reagującej na dotyk, bardzo cienkiej warstwy pary wodnej.
– Nagrodę w konkursie Think Big spożytkowaliśmy na opracowanie prototypu wersji kompaktowej urządzenia oraz jego software development. Obecnie pracujemy nad dużym kontraktem dla jednego z polskich muzeów oraz równocześnie – dopracowaniem wersji kompaktowej produktu. Plany na najbliższą przyszłość to dalsza ekspansja terytorialna i podbój USA. – mówi Karolina Skutela z Leia Display System.
Warunkiem udziału we wstępnych eliminacjach do Think Big, które w tym toku potrwają do 30 listopada jest wypełnienie formularza dostępnego na http://thinkbig.upc.pl/ Na stronie dostępne są także szczegółowe informacje o zasadach programu. Konkurs ma także swój fanpage na Facebooku
Wielki finał tegorocznej edycji programu zaplanowany jest na marzec 2016 roku. W tym roku, poza nagrodami pieniężnymi oraz okazją do biznesowego networkingu, najlepsze pomysły biorące udział w programie staną do rywalizacji o możliwość współpracy z UPC Biznes.
Brak komentarzy
Przejdz do rozmowyBrak komentarzy!
Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.