Nowoczesne metody zwiększenia efektywności działalności handlowej.
1 kwietnia, 2019Punkty handlowe muszą być tak zaprojektowane, aby można było skupiać uwagę konsumenta na konkretnych produktach. Podnosi to efektywność sprzedaży i pozwala lepiej wykorzystać środki wydawane na promocję.
Wsparcie zewnętrznych firm zajmujących się tematyką ekspozycji handlowej
Właściciele sieci lub pojedynczych punktów sprzedaży detalicznej nie zawsze mają wiedzę o tym, jakie są zasady tworzenia takich sklepów. Wymaga to czasu i często wiąże się z kosztownymi zmianami już zrealizowanych projektów. Stąd tak duża rola firm posiadających doświadczenie przy wsparciu takich podmiotów. Często są to firmy doradcze zajmujące się różnymi etapami tworzenia i prezentacji towaru w sklepach. Pracownicy mają doświadczenie i znajomość specyfiki różnych branż, jak również znają wyniki badań skuteczności metod prezentacji w różnych regionach kraju. To przyspiesza rozpoczęcie działalności i sprzedaży. Przykłady takich form wsparcia można znaleźć na stronie https://merservice.pl/uslugi/merchandising/.
Dostosowanie projektu sklepu do potrzeb i nadzór
Obiekty handlowe różnią się asortymentem i potrzebami rynku
lokalnego. Sposób prezentacji towaru wpływa na poziom sprzedaży oraz
udział konkretnego asortymentu w jej strukturze. Stosując sprawdzone
schematy i wytyczne można szybko i łatwo kontrolować poziom sprzedaży i
budować długoterminową strategię rozwoju firmy. Pracownicy zewnętrznych
firm doradczych stosując sprawdzone metody, lepiej wykorzystują
przestrzeń sprzedażową.
W tym wypadku merchandising to
coś więcej niż lokowanie produktu na półkach. Proces ten musi być
wsparty stałą kontrolą i szkoleniami dotyczącymi zmian, jakie występują
na runku sprzedaży detalicznej. Bez odpowiedzialnego partnera pełna
realizacja takiego zadania jest niemożliwa.
Modele współpracy z firmami doradczymi
W zależności od rozmiaru projektu i pozycji firmy na rynku można
wybrać jeden z dwóch modeli współpracy. Może być to wsparcie doradców
przy projektowaniu przestrzeni sprzedażowej oraz szkoleniu sprzedawców z
podstaw prezentacji oferty w działach sklepu. Przy wyborze pełnego
wariantu wsparcia podmiot może liczyć na pomoc przedstawicieli firmy
zajmującej się merchandisingiem na każdym etapie. W skład tej pomocy
również wchodzi kontrola i analiza skutków wprowadzonych zmian.
Poprawna
ekspozycja towaru i śledzenie wpływu takich działań na sprzedaż pozwala
firmom na szybkie reagowanie na sygnały z rynku. Szukając
rozwiązań, warto skorzystać z wiedzy doradców zajmujących się zawodowo
taką tematyką. Zmniejsza to ryzyko niskiej efektywności sprzedaży.