Aktualności

Nowoczesne metody zwiększenia efektywności działalności handlowej.

Nowoczesne metody zwiększenia efektywności działalności handlowej.

1 kwietnia, 2019

Punkty handlowe muszą być tak zaprojektowane, aby można było skupiać uwagę konsumenta na konkretnych produktach. Podnosi to efektywność sprzedaży i pozwala lepiej wykorzystać środki wydawane na promocję.

Wsparcie zewnętrznych firm zajmujących się tematyką ekspozycji handlowej

Właściciele sieci lub pojedynczych punktów sprzedaży detalicznej nie zawsze mają wiedzę o tym, jakie są zasady tworzenia takich sklepów. Wymaga to czasu i często wiąże się z kosztownymi zmianami już zrealizowanych projektów. Stąd tak duża rola firm posiadających doświadczenie przy wsparciu takich podmiotów. Często są to firmy doradcze zajmujące się różnymi etapami tworzenia i prezentacji towaru w sklepach. Pracownicy mają doświadczenie i znajomość specyfiki różnych branż, jak również znają wyniki badań skuteczności metod prezentacji w różnych regionach kraju. To przyspiesza rozpoczęcie działalności i sprzedaży. Przykłady takich form wsparcia można znaleźć na stronie https://merservice.pl/uslugi/merchandising/.

Dostosowanie projektu sklepu do potrzeb i nadzór

Obiekty handlowe różnią się asortymentem i potrzebami rynku lokalnego. Sposób prezentacji towaru wpływa na poziom sprzedaży oraz udział konkretnego asortymentu w jej strukturze. Stosując sprawdzone schematy i wytyczne można szybko i łatwo kontrolować poziom sprzedaży i budować długoterminową strategię rozwoju firmy. Pracownicy zewnętrznych firm doradczych stosując sprawdzone metody, lepiej wykorzystują przestrzeń sprzedażową.

W tym wypadku merchandising to coś więcej niż lokowanie produktu na półkach. Proces ten musi być wsparty stałą kontrolą i szkoleniami dotyczącymi zmian, jakie występują na runku sprzedaży detalicznej. Bez odpowiedzialnego partnera pełna realizacja takiego zadania jest niemożliwa.

Modele współpracy z firmami doradczymi

W zależności od rozmiaru projektu i pozycji firmy na rynku można wybrać jeden z dwóch modeli współpracy. Może być to wsparcie doradców przy projektowaniu przestrzeni sprzedażowej oraz szkoleniu sprzedawców z podstaw prezentacji oferty w działach sklepu. Przy wyborze pełnego wariantu wsparcia podmiot może liczyć na pomoc przedstawicieli firmy zajmującej się merchandisingiem na każdym etapie. W skład tej pomocy również wchodzi kontrola i analiza skutków wprowadzonych zmian.

Poprawna ekspozycja towaru i śledzenie wpływu takich działań na sprzedaż pozwala firmom na szybkie reagowanie na sygnały z rynku. Szukając rozwiązań, warto skorzystać z wiedzy doradców zajmujących się zawodowo taką tematyką. Zmniejsza to ryzyko niskiej efektywności sprzedaży.