Aktualności

CRM w chmurze, czyli o czym marzy Office Manager

CRM w chmurze, czyli o czym marzy Office Manager

1 kwietnia, 2012 0 komentarzy

Ze spotkania na spotkanie. Wszędzie z notesem, kalendarzem, plikiem dokumentów, które trzeba uzupełnić i umieścić w odpowiednim segregatorze. Jakby tego było mało – kartki i karteczki, których liczba na biurku i monitorze komputera sukcesywnie wzrasta. W takich sytuacjach każdy Office Manager potrzebuje pomocy w opanowaniu informacyjnego chaosu. Kołem ratunkowym może okazać się usługa CRM w chmurze.

Dokumentacja, do której dostęp możliwy jest z każdego miejsca na świecie gdzie jest Internet? Jeszcze niedawno niewielu Office Managerów mogło wyobrazić sobie lepsze miejsce dla dokumentów niż opisane segregatory, czy zamykane na klucz szuflady. Dziś za sprawą technologii cloud computing, prace biurowe stają się coraz bardziej mobilne. Czym jest ta ciesząca się coraz większą popularnością technologia? W swojej najprostszej definicji chmura obliczeniowa jest modelem korzystania z usług bez konieczności zakupu licencji i sprzętu oraz instalowania i administrowania oprogramowaniem. W oparciu o tę technologię tworzone są obecnie liczne usługi usprawniające pracę biura, wśród nich m.in. CRM – narzędzie do gromadzenia danych i delegowania zadań pracownikom.

Usługa CRM, podobnie jak inne technologie działające w oparciu o chmurę obliczeniową, charakteryzuje się zdalnym dostępem do usługi. Oznacza to, że prace biurowe tak naprawdę mogą odbywać się nie tylko w siedzibie firmy, ale niemal w każdym miejscu na świecie, gdzie dostępny jest Internet. Planując pracę zdalną nie trzeba więc zabierać ze sobą stosów niezbędnych dokumentów czy specyfikacji. Wystarczy zalogować się do panelu www, a wszystkie potrzebne dokumentu pojawią się na ekranie komputera. Usługa CRM daje możliwość przechowywania wszystkich potrzebnych informacji o klientach, podwykonawcach, pracownikach w jednym miejscu, do którego dostęp jest prosty i szybki. Tego nie zapewni żadna, choćby przygotowywana z największą staranności i dokładnością, dokumentacja papierowa.

Co więcej, to nie jedyna rzecz, którą można osiągnąć dzięki usłudze CRM. Narzędzie to gwarantuje coś, czym przy podejmowaniu większości działań kieruje się Office Manager – są to oszczędności. W jaki sposób CRM w chmurze pozwala je generować? Oto wyjaśnienie – usługi w modelu cloud computing nie wymagają zakupu ani instalacji kosztownego sprzętu, a za serwisowanie w całości odpowiada dostawca usługi.

Możliwości jakie daje CRM jest więcej – to również kontrola i planowanie. Usługa pozwala na przydzielanie zadań poszczególnym pracownikom, a następnie na bieżący monitoring wykonywanych przez nich zadań. Przekazywane przez CRM statystyki i raporty pozwalają na zwiększanie efektywności całej firmy oraz umożliwiają skuteczne planowanie kolejnych działań w przyszłości.

Usługa CRM jest tylko jednym z wielu rozwiązań oferowanych w chmurze obliczeniowej, która może ułatwić pracę Office Managera. Wachlarz rozwiązań cloud computing jest bardzo szeroki i wszystko wskazuje na to, że będzie się on powiększał. Konieczne jest więc stałe poznawanie bieżących trendów i rozwiązań z obszaru technologii dla biznesu, które czynią prace biurowe bardziej mobilnymi.

W lepszym zrozumieniu tematyki cloud computing oraz jej praktycznego zastosowania w przedsiębiorstwie, pomóc może portal www.staccienainnowacje.pl. Strona jest częścią projektu edukacyjnego „Focus na wiedzę – cloud computing w biznesie”, którego pomysłodawcą jest Focus Telecom Polska – dostawca rozwiązań w modelu cloud computing.

Źródło: www.focustelecom.pl

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

<