Już 26 marca rozpoczną się 18. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro 2014. Przez trzy dni 278 wystawców z 17 krajów przedstawi ofertę dla branży HoReCa. Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie gościć będzie również kulinarnych ekspertów, a specjaliści od marketingu podzielą się wiedzą w zakresie skutecznych działań, które warto wdrożyć w biznesie restauracyjnym.
Organizator Targów EuroGastro, firma MT Targi Polska, kieruje tę najważniejszą imprezę branżową do właścicieli i managerów restauracji, hoteli i pensjonatów, klubów, pubów, małej gastronomii, kawiarni, firm cateringowych, hurtowni gastronomicznych, dystrybutorów produktów i usług dla sektora HoReCa, kucharzy i szefów kuchni, a także zarządzających punktami zbiorowego żywienia.
Jak mówi Grzegorz Sendor, koordynator Targów EuroGastro, chodzi o stworzenie wydarzenia, które będzie atrakcyjne dla całego rynku HoReCa. – Zależy nam, żeby EuroGastro było nie tylko miejscem prezentacji kompleksowej oferty, ale także miejscem, w którym można skorzystać z wiedzy doświadczonych ekspertów marketingu. Tutaj też można zobaczyć kulinarnych mistrzów w akcji. Patrząc na przygotowania do najbliższej edycji jesteśmy na najlepszej drodze, aby spełnić wysokie wymagania wystawców i odwiedzających – dodaje.
Pełen wachlarz rozwiązań dla branży HoReCa
Przedstawciele firm polskich i zagranicznych zaprezentują ofertę niezbędną do prowadzenia biznesu gastronomicznego. Obejmie ona wyposażenie zaplecza kuchennego, w tym maszyny i urządzenia gastronomiczne, urządzenia do pakowania, filtry do wody, maszyny do obróbki żywności, piece konwekcyjno-parowe, urządzenia wędzarnicze, rozwiązania wentylacyjne, technikę grzewczą i chłodniczą. Odbędą się pokazy ekologicznych i innowacyjnych profesjonalnych zmywarek. Prezentowane będą również meble restauracyjne, sprzęt cateringowy, wyposażenie sal restauracyjnych i barów oraz akcesoria dla gastronomii. Będzie można poznać ofertę nakryć stołu, zastaw, porcelany, szkła, elementów dekoracyjnych i tekstyliów. Wśród wystawców znajdą się producenci, importerzy i dystrybutorzy żywności. Nie zabraknie urządzeń, mebli, produkty i półprodukty dla cukiernictwa, lodziarstwa i piekarstwa. Dostępny będzie również sprzęt i akcesoria do parzenia i serwowania kawy. Prezentowane będą także systemy informatyczne i oprogramowanie dla sektora HoReCa, jak również środki czystości, systemy higieniczne, odzież robocza i systemy audiowizualne.
Konkursy kulinarnych mistrzów
Podczas EuroGastro warto przyjrzeć się mistrzom, którzy podkreślają różnorodność stylów i kuchni podczas prowadzonych przez siebie konkursów. Pierwszego dnia targów odbędzie się 9. Festiwal Kuchni Greckiej Teo Vafidisa, który propaguje tradycyjną grecką kuchnię i oryginalne regionalne receptury. Drugiego dnia będzie miała miejsce VI edycja konkursu Roberta Sowy „Kulinarny Talent 2014”, natomiast trzeciego dnia targów po raz pierwszy odbędzie się jeden z etapów nowego programu „Gotuj lokalnie”, organizowanego przez Akademię Kulinarną Marcina Budynka oraz Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi.
Nowością EuroGastro będzie konkurs „Polska wołowina, wołowina z przyszłością” organizowany również trzeciego dnia przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego wraz z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Szefów Kuchni i Cukierni. Celem konkursu jest promocja polskiej wołowiny, w szczególności certyfikowanej znakiem „Dobra Wołowina QMP”.
Na targach będzie można zobaczyć zmagania baristów podczas VI Olimpiady Kawy®, organizowanej we współpracy z firmą Apro Trade/ Akademia Kawy® pod patronatem SCAE w dniach 26-27 marca.
Najlepsi w branży
Podczas EuroGastro nastąpi rozstrzygnięcie konkursu o nagrodę Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora Targów EuroGastro 2014, którego organizatorem jest firma MT Targi Polska, a Honorowy Patronat objęło Ministerstwo Gospodarki.
Niezależne Jury wybierze również zwycięzców w konkursie na Najlepszy Produkt EuroGastro 2014. Prestiżowy znak „Najwyższa Jakość Targów EuroGastro 2014” firma MT Targi Polska przyzna produktom i rozwiązaniom w 9 kategoriach.
Eksperci HoReCa o marketingu
Co roku EuroGastro zapewnia szeroki wybór tematyki wydarzeń merytorycznych, które umożliwiają skorzystanie z wiedzy i porad ekspertów. Pierwszego dnia wykładowcy z Katedry Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW poprowadzą konferencję pt. „Gastronomia – nowe trendy i koncepty”. Tego dnia odbędzie się również konferencja pt. „Rusz głową, czyli alternatywne możliwości zarabiania w restauracji”, którą organizuje VFP Communications, wydawca magazynu Food Service, przy wsparciu merytorycznym AM HoReCa Communications. Z kolei drugiego dnia specjaliści z firmy AFMedia, właściciela serwisu GdzieZjesc.info®, przeprowadzą szkolenie pt. „Obecna sytuacja rynku restauracyjnego. Jak odnaleźć się i zdobyć klientów w dzisiejszych czasach”.
Targi odbywają się pod Honorowym Patronatem Janusza Piechocińskiego – Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Gospodarki.
Informacje organizacyjne
Wstęp na Targi EuroGastro jest odpłatny. Wydarzenie będzie otwarte w godzinach 10:00-18:00 w dniach 26 i 27 marca, natomiast 28 marca w godzinach 10:00-17:00. Więcej informacji na stronie www.eurogastro.com.pl.
Dogodny dojazd
Na targi będzie można dojechać pociągiem SKM lub Kolei Mazowieckich z dworca Warszawa Śródmieście, Warszawa Wschodnia lub Warszawa Zachodnia. Stacja docelowa – Warszawa Gocławek – znajduje się w odległości około 700 metrów od Centrum MT Polska. Czas dojazdu pociągiem z centrum Warszawy do stacji docelowej nie powinien przekroczyć 20 minut. Dogodny dojazd jest również dostać się autobusem miejskim. Z centrum Warszawy liniami: 143, 514, 520, z Ronda Wiatraczna liniami: 115, 145, 173, 183, 315 oraz z Dworca Warszawa Wschodnia PKP: 115 i 315. Przystanek docelowy to Okularowa.
Brak komentarzy
Przejdz do rozmowyBrak komentarzy!
Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.