Gadżety personalizowane – niedoceniane narzędzie w marketingu wewnętrzny
24 kwietnia, 2017Znaczenie marketingu zna każdy. Niestety, kadry zarządzające wielu firm zapominają o tym, że warto zadbać nie tylko o reklamy kierowane do potencjalnych klientów. Równie istotny jest tak zwany marketing wewnętrzny.
To ważniejsze niż się wydaje
Na pierwszy rzut oka wydatki związane z marketingiem wewnętrznym mogą wydawać się fanaberią. Rzecz w tym, że dobra atmosfera w zespole doskonale wpływa na efektywność pracowników. Z kolei to, czy poszczególni członkowie zespołu mają dobrą opinię o swoim pracodawcy może wpływać na postrzeganie marki z zewnątrz.
O ile głównym elementem motywującym zazwyczaj jest system premii, o tyle marketing wewnętrzny można oprzeć na odpowiednim obiegu informacji i przekazywaniu pracownikom drobnych gadżetów okolicznościowych.
Informacja i edukacja
Obieg informacji wewnątrz firmy to między innymi zadbanie, aby pracownicy wiedzieli o sukcesach i znali nowości branżowe. Warto przy tym informować ich także o tym, czym aktualnie zajmują się poszczególne działy przedsiębiorstwa. Dzięki temu zespół ma poczucie, że przedsiębiorstwo działa sprawnie i cały czas się rozwija.
To jednak nie wszystko. Warto zadbać także o organizowanie szkoleń dla pracowników. Na pierwszy rzut oka taka wewnętrzna edukacja nie kojarzy się z marketingiem. W rzeczywistości jednak jest to świetny sposób, by zespół poczuł, iż kierownikom zależy na podwyższaniu kompetencji zespołu. Tym samym rośnie szansa, że w kontaktach branżowych będą oni chwalić swoją firmę, a jednocześnie dzięki stale podwyższanym umiejętnościom będą odbierani jako bardziej wiarygodni.
Drobne gadżety
Ciekawym sposobem na zwiększanie poczucia identyfikacji pracownika z firmą są drobne prezenty personalizowane. Co istotne – nie mówimy tutaj o gadżetach reklamowych. Przedmioty idealne jako podarunek dla klientów to zupełnie osobna kategoria. W przypadku pracowników chodzi bardziej o coś, co może przydać się na co dzień.
Prezenty personalizowane przekazywane w firmie przy takich okazjach, jak chociażby urodziny pracownika lub rocznica założenia firmy, mogą przybierać różne formy. Dobre przykłady widać w sklepie prezenty.pl: plecaki z nadrukiem, kubki, zapalniczki, czy nawet obudowy ochronne na telefon z naniesioną w ich tylnej części grafiką.
Zauważ, że jeśli tego typu prezenty mają się sprawdzić, powinny mieć wartość użytkową. Przysłowiowe „coś śmiesznego” może wzbudzić uśmiech w momencie wręczania, ale szybko zostanie odłożone do kąta – a przecież nie o to chodzi. Z kolei przedmioty codziennego użytku, wzbogacone o unikalny nadruk lub grawer, mogą stać się czymś, po co pracownik będzie sięgać znacznie częściej.