2 na 5 Polaków zamierza kupić prezenty świąteczne przez internet. Chce na nie wydać nawet 500 zł. Jak e-sklepy walczą o klienta?
Na świąteczne prezenty najczęściej wybierzemy kosmetyki, książki, gry, filmy, zabawki, odzież i artykuły elektroniczne. Platformy zakupowe oraz do sklepy internetowe przeżyją w tym okresie prawdziwe oblężenie.
Szał zakupów potrwa jednak znacznie dłużej, gdyż zaraz po świętach rozpoczną się wyprzedaże. Będą kusiły wieloma atrakcyjnymi ofertami związanymi głownie z obniżkami cen.
Okres przedświąteczny to czas, w którym sklepy internetowe mogą pochwalić się największymi obrotami. Wydadzą też wtedy więcej środków na reklamy oraz różne akcje promocyjne. Wzrost liczby takich kampanii można obserwować już od połowy listopada. Sklepy chcą w ten sposób pobudzić koniunkturę i zacząć zdobywać klientów. Czy jednak standardowe akcje są w stanie zwrócić uwagę klientów? W natłoku świątecznych reklam może okazać się, że wręcz przeciwnie. Zjawisko ślepoty bannerowej jest już powszechnie znane. Sklepy internetowe sięgają więc po inne rozwiązania w postaci akcji prosprzedażowych, takich jak Czarny Piątek, Cyber Poniedziałek, czy Dzień Darmowej Dostawy. O skuteczności takich inicjatyw świadczą wyniki sprzedażowe oraz bardzo duże zainteresowanie klientów. Jednak ogólne zachęcenie do kupowania to jedno, a spowodowanie, żeby kupowano właśnie u nas, to drugie. Aby wyróżnić się spośród bardzo aktywnej w tym czasie konkurencji, trzeba czegoś więcej. Konieczne jest zaspokojenie faktycznych potrzeb klientów, którzy właśnie „są na zakupach”. Jednak najpierw trzeba je poznać. Jak to zrobić? Według Macieja Wyszyńskiego z Sociomantic Labs, nowoczesne systemy informatyczne są obecnie w stanie bardzo szybko analizować duże ilości danych, dotyczących zainteresowań danego użytkownika sieci, oglądanych przez niego stron i historii zakupów. Wówczas wyświetlane są mu tylko te reklamy, których produktami może być potencjalnie zainteresowany. Ta, tzw. reklama osobista, dużo łatwiej przyciąga uwagę klientów. Według badań, personalizacja ofert może zwiększyć skuteczność reklamy nawet 2-krotnie. Taki mechanizm można wykorzystywać również w reklamie mobilnej oraz w newsletterach.
Coraz większa rola internetu w procesie zakupowym jest dobrą informacją dla e-sklepów. Przygotowane w tym czasie przez sklepy kampanie reklamowe im są bardziej dopasowane do klientów, tym większa szansa na to, że zostaną zauważone. Efektem są oczywiście lepsze wyniki sprzedażowe.
Więcej informacji udziela:
Ewa Krawiec
PR Manager
tel. 609 988 007
Brak komentarzy
Przejdz do rozmowyBrak komentarzy!
Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.