Aktualności

Jak napisać skuteczną notkę prasową?

Jak napisać skuteczną notkę prasową?

24 grudnia, 2009 0 komentarzy

Nie da się ukryć, że otaczające nas media mają coraz większy wpływ na kształtowanie opinii publicznej. Internet to idealny sposób na  dotarcie do  potężnej grupy odbiorców. Cel: wyróżnić się z tłumu i zwrócić na siebie uwagę. Aby spotęgować własne możliwości, zdobyć rozgłos oraz większe wzięcie na rynku, trzeba postarać się o skuteczną promocję.

Systematyczne relacje z działań, które prowadzi firma są bardzo ważną informacją, która pomoże przedstawić możliwości przedsiębiorstwa i nawiązać cenne relacje z potencjalnymi klientami. Niezwykle ważne jest odpowiednie przygotowanie notki prasowej, której celem jest zapoznanie czytelników branżowych serwisów internetowych o ważnych wydarzeniach związanych z funkcjonowaniem naszej firmy.

Uważajmy na …

Notka prasowa to tekst informacyjny, nastawiony na przekaz danych.  Wystrzegajmy się informacji nieaktualnych. Miejmy na uwadze prawa autorskie i bez braku zgody na upublicznianie czyichś wypowiedzi, nie publikujmy ich. Konieczne jest, aby unikać wysyłania materiałów multimedialnych bez podania nazwiska osoby, która jest ich autorem. Trzeba wystrzegać się szablonowego traktowania odbiorców, do których wysyła się wiadomość. Unikamy komentarzy i wyrażania własnych opinii. Tekst powinien być bezstronny.

Pamiętajmy, aby …

  • Notka prasowa zawierała wyrazisty tytuł, lead oraz tekst właściwy;
  • Tekst  odpowiadał na pytania: Kto? Co?, Jak?, Gdzie?, Kiedy?, Dlaczego? i Z jakim skutkiem?;
  • Przy pisaniu notki prasowej obowiązywała zasada odwróconej piramidy – najpierw informujemy o rzeczach  najistotniejszych, potem rozwijamy temat i wdajemy się w dalsze szczegóły dotyczące danej informacji;
  • Stosować przerwy między kolejnymi wątkami, dzięki temu tekst staje się przejrzysty, bardziej czytelny dla odbiorcy;
  • Unikać branżowego słownictwa – tekst musi być jasny i zrozumiały;
  • Unikać pytajników oraz wykrzykników w tytule;
  • Dołączyć elementy multimedialne – prezentację, video, zdjęcia, logo firmy (z rozszerzeniami doc, txt, jpg czy avi) –  tak, aby odbiorca bez problemu mógł je otworzyć;
  • Notka prasowa była podpisana przez osobę, która ją stworzyła. Bardzo ważne jest też zamieszczenie danych kontaktowych i kilka słów o swojej firmie, żeby umożliwić potencjalny kontakt z odbiorcą.  W końcu o to nam chodzi.

Po wykorzystaniu wyżej wymienionych wskazówek, skuteczność notki prasowej na pewno wzrośnie. Konstrukcja odpowiedniego tekstu z pewnością korzystnie wpłynie na wizerunek firmy. Jeżeli masz dobry pomysł  i chcesz się za darmo zareklamować – do dzieła! Podtrzymywanie kontaktu z mediami jest doskonałym sposobem na promocję różnych usług lub produktu. To opłacalne i bez wątpienia, skuteczne.

Julia Siewak
Źródło www.inwestycje.pl

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

<