Aktualności

Złap klienta na ulotkę

Złap klienta na ulotkę

20 lipca, 2012 0 komentarzy

Wielu przedsiębiorców zajmujących się handlem zastanawia się w jaki sposób najszybciej i najskuteczniej dotrzeć do potencjalnego klienta, a przy okazji nie wydać na to bajońskiej sumy.

Pomimo pojawiania się coraz to nowszych form reklamy okazuje się, że nadal jednym z lepszych pomysłów jest inwestowanie w ulotki oraz gazetki reklamowe. Więcej na ten temat dowiedzieliśmy się od Ireneusza Koniecko, Prezesa Zarządu Dystrybucji Polskiej – jednej z większej firm zajmującej się kolportażem.

Dlaczego firmom opłaca się inwestować w reklamowanie swoich produktów na ulotkach?

Ireneusz Koniecko: Ulotki są jednym z najtańszych i najskuteczniejszych nośników reklamowych, a my gwarantujemy ich dotarcie do określonej grupy docelowej, wskazanej przez klienta, niezależnie od regionu Polski. Pomimo rosnącej roli internetu nasi klienci, wśród których są największe sieci handlowe w kraju, nie zrezygnowali z formy reklamy jaką jest ulotka czy gazetka reklamowa kolportowana do euro skrzynki. Dlaczego? Ponieważ jest skuteczna.

Jakim branżom najbardziej opłaca się reklama tego typu?

IK: Moim zdaniem nie ma branży, która nie mogłaby wykorzystać do promocji swoich produktów czy usług takiego nośnika reklamowego jakim jest ulotka. Możliwości jest wiele.

Czy istnieje możliwość selekcjonowania odbiorców, żeby trafić do tych, na których najbardziej nam zależy?

IK: Nasi głowni klienci to z jednej strony –  potężne sieci hipermarketów, ale z drugiej strony małe podmioty gospodarcze takie jak np. pizzerie czy zakłady kosmetyczne.  Nie dokonujemy selekcji klientów pod względem ich wielkości. Nasze usługi dedykowane są zarówno  przedsiębiorstwom, firmom, instytucjom, jak i stowarzyszeniom czy fundacjom. Natomiast nasi klienci trafiają do swoich odbiorców, swojej grupy docelowej, dzięki programowi Personicx Dystrybucji Poslkiej,  który ułatwia i umożliwia wybór rejonów kolportażu  w oparciu o kluczowe cechy socjodemograficzne mieszkańców takie jak: dochód/faza życia/life style/ cechy budynku i zamieszkania. Innym nowoczesnym narzędziem zarządzania informacją jest E- KALKULATOR NAKŁADÓW, który umożliwia wybór terenów dystrybucji, automatyczne wyliczenie potrzebnego nakładu w danym rejonie (co optymalizuje klientowi koszty), przesyłanie informacji o wybranych rejonach oraz pełną kontrolę nad wyborem terenu kolportażu.

W jaki sposób dana firma czy instytucja może dowiedzieć się o efektach kolportażu?

IK: Korzystamy z systemu „Aplikacja GPS” zainstalowanego w telefonach kolporterów.  Na każdym  etapie  kolportażu ulotek  możemy przekazać klientowi informację dotyczącą realizacji zlecenia. Jeśli chodzi o kolportaż materiałów reklamowych, klient otrzymuje również raport z kontroli przeprowadzonej w rejonach dystrybucji.  Zakończeniem kolportażu  jest tak zwana kontrola mieszana, polegająca na sprawdzeniu rejonu przez naszego kontrolera oraz przez pracownika delegowanego przez klienta. Dodatkową formą kontroli jest zewnętrzna kontrola audytowa.

W ilu miastach prowadzą Państwo swoją działalność?

IK: Działamy na terenie całej Polski. Rozbudowany system operacyjny, 96 oddziałów i filii, pozwala nam docierać z przekazem reklamowym klienta nie tylko do dużych miast, ale również do małych miejscowości oraz wsi.

Do jakiej ilości osób docierają Państwa ulotki?

IK: Miesięcznie kolportujemy 120.000.000 ulotek i gazetek reklamowych. Mamy się czym pochwalić – jest to najwyższy wynik w Polsce. Myślę, że nie ma w naszym kraju gospodarstwa domowego, które by nie otrzymało gazetki bądź ulotki kolportowanej przez Dystrybucję Polską.

Od ilu lat Państwa firma jest na rynku?

IK: Firma powstała w roku 2000 i przez 12 lat urosła do rangi jednego z największych niepublicznych operatorów pocztowych. W grudniu 2008 roku firma ENTERPRISE INVESTORS, jeden z najstarszych i największych funduszy inwestycyjnych w Polsce, została udziałowcem w spółce Dystrybucja Polska. Stanowi to dowód ogromnego zaufania, jakim darzy nas świat biznesu.

Czym wyróżnia się Państwa firma wśród innych, które świadczą podobne usługi?

IK: Przede wszystkich ogólnopolskim zasięgiem: na poczet naszych sukcesów pracuje ponad 5000 osób zatrudnionych i współpracujących z Dystrybucja Polską.  Ogromnym atutem jest możliwość kompleksowej obsługi klienta.

Ściśle współpracujemy z drukarniami i  lettershopami w całej Polsce, dzięki temu mamy możliwość  przygotowania dla klienta projektu graficznego, druku,  pełnego konfekcjonowania przesyłek, sortowania,  insertowania, a także gwarantujemy pełną obsługę logistyczną i magazynową  na terenie Europy.

——————-

Na koniec warto wspomnień o tym, iż  pod koniec roku 2011 rozpoczęliśmy testy mające na celu budowę nowych struktur operacyjnych do wprowadzenia na rynek usługi adresowej. W związku z tym opracowaliśmy specjalistyczną,  nowoczesną aplikację na Smartfony dla naszych doręczycieli, co umożliwia klientowi obserwowanie przesyłki w systemie online. Korespondencja klienta traktowana jest jak przesyłka kurierska – może sprawdzić jej statut na każdym etapie doręczenia i to niezależnie od faktu, czy jest to przesyłka zwykła czy polecona.

Posiadamy kilka innowacyjnych rozwiązań biznesowych,  podnoszących znacząco standard naszych usług, jak na przykład: System WYSYŁKI ADRESOWEJ, a jako pierwsza w Polsce firma stosująca aplikacje i narzędzia internetowe online na tak szeroką skalę,  nasz klient czuje się bezpiecznie, a my pracujemy szybciej i sprawniej.

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

<