Aktualności

Preferencje zakupowe polskich internautek

Preferencje zakupowe polskich internautek

18 grudnia, 2009 0 komentarzy

Jak ubierają się polskie internautki? Co robią z nietrafionymi ciuchowymi prezentami?

Ponad 91 proc. kobiet deklaruje, że kupuje lub otrzymuje ubrania w ramach świątecznych prezentów. Ponad 69 proc. pytanych kobiet przyznaje, że zdarza im się otrzymywać tego rodzaju prezenty zupełnie nietrafione. Co z nimi robią? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie Państwo poniżej.

A także na wiele innych. Na przykład: czy mężczyźni wiedzą, ile ich partnerki wydają na ciuchy; jak wiele kobiet deklaruje, że nie zwraca uwagi na to co nosi; jak wiele z nich jest zakupoholiczkami; oraz czy, i w jakim stopniu, aspekt finansowy decyduje o kupowaniu ubrań.

Endorfiny na zakupach

Zaledwie co pięćsetna pytana kobieta nie zwraca uwagi na to jakie ubrania zakłada na siebie. Jednocześnie jedna piąta kobiet przyznaje wprost, że jest uzależniona od robienia zakupów. A prawie 90 proc. respondentek twierdzi, że kupowanie ubrań wpływa na poprawę ich humoru.

Co ciekawe, zdecydowanej większości ankietowanych zdarza się kupować używane ubrania – ponad 80 proc. Tylko 16 proc. respondentek twardo deklaruje, że nigdy tego nie robi. Spośród kupujących używane ubrania ponad 73 proc. robi to z powodów innych niż zwykła finansowa oszczędność.

Ok. 56 proc. badanych kobiet kupuje używane ubrania w sklepach z używaną odzieżą, prawie 40 proc. za pośrednictwem handlowych serwisów społecznościowych, niewielki procent wskazań uzyskały pozostałe odpowiedzi (np. od koleżanek). Ok. 11 proc. respondentek „nie informuje swoich koleżanek o kupowaniu używanych ubrań, bo wstydzi się tego”.

Święta, Święta …

Ponad 91 proc. respondentek deklaruje, że w ramach świątecznych prezentów dostaje lub daje w podarunku ubrania, lub dodatki do ubrań. Odpowiedzi „nie” udzieliło tylko 8,5 proc. badanych.

Respondentki najczęściej kupują lub otrzymują w prezencie różnego rodzaju dodatki, takie jak: szaliki, czapki, rękawiczki, paski, opaski itd. – ponad 32 proc. odpowiedzi. Ponad 25 proc. badanych wskazało na koszulki, bluzki oraz koszule, około 17 proc. na bieliznę oraz bluzy, swetry i polary.

 

Prawie 70 proc. ankietowanych twierdzi, że zdarza im sie otrzymywać nietrafione lub bezużyteczne ubrania jako prezenty świąteczne (27 proc. twierdzi, że nie zdarza im się to). Respondentki najczęściej pozbywają się nietrafionych ubrań poprzez wymianę lub sprzedaż za pomocą internetowych serwisów handlowych – 40,5 proc. odpowiedzi. Około 20 proc. wskazało odpowiedź „leżą w szafie i zarastają kurzem”. Prawie 19 proc. wymienia je lub sprzedaje koleżankom. Natomiast 10 proc. nosi je, aby nie sprawić przykrości osobie, od której prezent otrzymały.

Ona i on

Ponad 70 proc. mężczyzn wie ile ich partnerki wydają na ubrania oraz dodatki. A przynajmniej tak uważają partnerki właśnie. Tylko 22 proc. respondentek uważa, że ich partnerzy nie wiedzą jaką kwotę pieniędzy przeznaczają one na ubrania i dodatki. Wyniki badania pokazują również, że mężczyźni chętnie chodzą z kobietami na zakupy. Prawie 40 proc. kobiet może liczyć na cenne uwagi swoich partnerów podczas kupowania ubrań, prawie 20 proc. może też liczyć na wsparcie finansowe ze strony partnera podczas zakupów. Natomiast ok. 25 proc. kobiet spotyka się z negatywną reakcją swojego partnera, gdy kupują ubrania.

Więcej danych i wniosków znaleźć można w załączonej prezentacji podsumowującej wyniki badania.

O badaniu
Badanie zostało wykonane przez serwis internetowy Szafa.pl pod koniec listopada i na początku grudnia br., na losowo dobranej grupie użytkowniczek serwisu. Łączna liczba respondentek wynosiła 1356 osób. Badanie było skierowane tylko do kobiet i dotyczyło ich preferencji oraz postaw dotyczących zakupu ubrań. Prawie 50 proc. respondentek biorących udział w badaniu mieściło się w przedziale wiekowym 19-25 lat. Jedna czwarta ankietowanych nie ukończyła 18 roku życia. Ponad 20 proc. badanych znajdowała się w przedziale 26-35 lat, a ok. 0,5 proc. respondentek ukończyło 56 rok życia.

Źródło: Szafa.pl

Źródło: www.inwestycje.pl

Brak komentarzy

Przejdz do rozmowy

Brak komentarzy!

Możesz być pierwszym rozpoczynającym konwersację.

<